جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۰۱:۵۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۸ ساعت ۲۱:۴۴
لینک کوتاه مطلب:

کلید توسعه کردستان در گرو مشارکت گسترده مردم در انتخابات است

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان از رقابت ۱۳۳ کاندیدا برای کسب ۶ کرسی نمایندگی مجلس دوازدهم در این استان خبر داد و گفت: به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس، ۲۲ نفر با یکدیگر رقابت خواهند کرد

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

کلید توسعه کردستان درگرو مشارکت گسترده مردم در انتخابات است

رقابت  ۱۳۳ نامزد انتخابات در کردستان

رقابت ۲۲ نفر برای  هر کرسی انتخاباتی

یک میلیون و ۲۵۰ هزار  نفر از جمعیت کردستان واجد رای دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان از رقابت ۱۳۳ کاندیدا برای کسب ۶ کرسی نمایندگی مجلس دوازدهم در این استان خبر داد و گفت: به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس، ۲۲ نفر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “مهدی رمضانی” پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۸ اسفندماه در نشستی با خبرنگاران استان که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش و زحمات خبرنگاران ساعی و رسانه‌های استان برای امراطلاع‌رسانی، تبیین و پوشش جامع و کامل اخبار ، از تمهیدات ویژه در حوزه فرآیندها و تمرکز ستاد انتخابات استان جهت برگزاری انتخابات سالم و تلاش برای حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو خبر داد.

وی اظهار کرد: در راستای تامین امنیت انتخابات، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با جدیت پای کار بوده و همه امکانات بر برگزاری انتخابات سالم و تقویت مشارکت حداکثری مردم متمرکز است.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات پیش‌رو یادآور شد: رقابت، سلامت، مشارکت و امنیت در انتخابات از سال گذشته سرلوحه امور انتخابات در استان قرار گرفته و در راستای برگزاری انتخابات سالم و امن وظیفه تام  برعهده  داریم .

رمضانی کلید توسعه استان کردستان را منوط بر مشارکت گسترده در انتخابات برشمرد و گفت: مشارکت بالا توان مذاکراتی و چانه‌زنی مسئولان استان را در مرکز، برای جذب اعتبارات بیشتر، بالا می‌برد.

وی اضافه کرد: با توجه به انصراف و ائتلاف تعدادی از کاندیداها، ۱۳۳ نفر در حال حاضر کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان هستند که از این تعداد ۱۱۸ نفر را آقایان و ۱۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: در حال حاضر از ۱۸۴ نامزد نهایی در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان حدود ۵۰ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته اند و  ۱۳۳ نامزد  باقی مانده اند.

رمضانی ادامه داد:  از این تعداد در حوزه انتخابیه بیجار ۲۹ نامزد، سقز و بانه ۱۱، سنندج، دیواندره کامیاران ۴۸، قروه و دهگلان  ۲۴ و مریوان و سروآباد نیز ۲۱ نامزد حضور دارند.

وی تصریح کرد: به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس ۲۲ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند و نسبت به دوره گذشته شاهد افزایش ۴۱ درصدی کاندیداها بوده‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان
افزود: در حوزه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیز چهار نفر کاندیدا در استان کردستان ثبت‌نام کرده‌اند که برای دو کرسی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رمضانی با اشاره به تعبیه یک هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای در استان کردستان، ادامه داد: ۲۵ هزار نفر در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها متصدی برگزاری انتخابات هستند.

وی اضافه کرد: یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در استان کردستان واجد شرایط رای دادن هستند که با مدارک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت می‌توانند اقدام به رای دادن کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان
اظهار کرد: تاکنون هیچ تخلف سازمان‌یافته انتخاباتی به صورت مستند در کردستان گزارش نشده است و در صورت  گزارش هرگونه تخلفی ، موضوع ،به نهادهای مربوطه ارجاع داده می‌شود.

رمضانی بر ضرورت مشارکت گسترده در انتخابات تاکید کرد و گفت: دولت عنایت ویژه ای به استان کردستان دارد و ما برای توسعه هر چه بیشتر استان نیازمند مشارکت هر چه پرشورتر مردم در انتخابات ۱۱ اسفند هستیم .