جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۵۶:۵۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۹ ساعت ۰۹:۰۵
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری نشست هم اندیشی فعالان رسانه با استاندار کردستان:

انتظار استاندار از نمایندگان، چانه‌زنی برای توسعه کردستان است/نقش‌آفرینی مؤثر رسانه‌ها زمینه‌ساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات/ کردستان نیازمند نماینده توانمند و مقتدر است/موردی از تخلف انتخاباتی جدی مدیران در کردستان احراز نشده است/بزرگترین سرمایه نظام در عرصه بین‌المللی پشتوانه مردمی است

استاندار کردستان با بیان اینکه مجلس برآمده از آرای ملت، گامی بلند در راه توسعه ملی است،اصل مشارکت در این دوره از انتخابات را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: پشتوانه مردمی بزرگترین سرمایه نظام در عرصه بین المللی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا”صبح امروز چهارشنبه ۹ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد ضمن قدردانی از رسانه‌های استان برای آگاهی‌افزایی عمومی و تبیین اهمیت مشارکت گسترده در انتخابات، بر نقش آفرینی  فعالان رسانه‌‌ای برای ترغیب مردم برای حضور در پای صندوق رای و برگزاری شکوهمند انتخابات به مثابه پل ارتباطی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی، تاکید کرد.
وی مجلس برآمده از آرای ملت را گامی بلند در راه توسعه ملی دانست و خاطرنشان کرد: مبنای نظام جمهوری اسلامی از روز اول بر پایه جمهوریت و اسلامیت بنا نهاده شده است و امام راحل(ره) در کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب دستور رفراندوم و تبیین ساختار در نظام جدید را اعلام کردند.
استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در همان زمان که زمزمه برای نام گذاری این ساختار بود گروه‌های مختلف دیدگاه‌های خود را بیان می کردند امام فرمودند «جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم» و از آن روز تا کنون بیش از ۴۰ مورد انتخابات در کشور ما برگزار شده است و اصل مراجعه به آرای عمومی مشخص است‌.
زارعی کوشا ادامه داد: گردش نخبگانی و تداوم جریانات، مدیریت‌ها و تفکرات در این ۴۵ سال روشن و مشخص است که نشانگر قوت انتخابات و نقش‌آفرینی مردم در صحنه است.
وی با بیان اینکه ۲۵ هزار نفر در صحنه‌های مختلف برگزاری انتخابات در این مرحله از انتخابات نقش دارند، افزود:
فرایند انتخابات در کشور ما یک فرآیند دولتی نیست و ناظران انتخابات و هیات اجرایی آن خود مردم هستند.
طبق اظهارات استاندار کردستان حرکت کشور در تمام نهادها بر اساس اولویت‌هایی است که مجلس تصویب می‌کند و همه دستگاه‌های اجرایی و قانون در چارچوب مجلس عمل می‌کنند لذا این نقش و اثر‌گذاری بی نظیر و بسیار بی‌بدیل است.
زارعی کوشا با اشاره به اینکه  در استان کردستان اصل مشارکت و انتخاب اصلح  بسیار مهم است، اضافه کرد: استان ما نیازمند نمایندگان قوی برای چانه زنی در مجلس برای تعامل بهتر و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان است که بتوانند با تمرکز بر کار خود برای توسعه استان قدم بردارند و تعامل خوبی با قوه مجریه و دیگر قوا برای پیشرفت و آبادانی این استان داشته باشند.
وی با بیان اینکه کسی نمی‌تواند منکر نقش نمایندگان مجلس در توسعه استان باشد، تاکید کرد: کردستان نیازمند تمرکز و پیشرفت همه‌جانبه و مجمعی از نمایندگان دغدغه‌مند، منسجم و همدل برای توسعه و رفع مشکلات در مجلس به عنوان نماینده مردم است.
استاندار کردستان  با ذکر اینکه مشارکت گسترده مسیر توسعه استان را تسهیل خواهد کرد، گفت: امروز منطقه در آستانه یک تحول بزرگ است چرا که دشمن بسیار ضعیف شده و این مشارکت بزرگ می تواند آنها را نسبت به این انقلاب ناامید کند.
زارعی کوشا انتخابات را پشتوانه نظام در عرصه بین المللی عنوان کرد و گفت:  دشمن با تبلیغات رسانه‌ای گسترده برای عدم مشارکت مردم در انتخابات همواره در تلاش بی وقفه است و مسیر تمامی مشکلات با دست مردم به سرانجام خواهد رسید چرا که نقش این پشتوانه در صیانت و حمایت از کشور بسیار حائز اهمیت است.
استاندار کردستان خاطر نشان کرد: در این دوره از انتخابات تایید صلاحیت‌ها با نگاهی وسیعی از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و یک نگاه حداکثری در همه حوزه‌های انتخابیه بود که رقابت واقعی در بستر مولفه‌های  سلامت، امنیت و مشارکت شکل بگیرد.
زارعی کوشا با اشاره به اینکه موردی
از تخلف انتخاباتی جدی مدیران در کردستان گزارش نشده است یادآور شد: هیچ منعی برای کارکنان دولتی از مدیران جهت تبلیغ وجود ندارد فقط به شرط اینکه در ساعت و فضای اداری نباشد و از اماکن و امکانات دولتی سوء استفاده نکند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان منکر نقش نمایندگان در توسعه محلی  بود، افزود:
نماینده‌ها باید اولویت استان را تشخیص داده و به نفع مردم در کنار قانون گذاری به قانون زدایی بپردازند و وقت خود را در مجلس به انسجام بخشی قانون صرف کنند.