جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۲۸:۱۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۱۳ ساعت ۲۱:۳۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در جمع کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:

 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مغزافزار مدیریت استان است/ کارویژه استانداری و سازمان مدیریت پرداختن به «امر جامع» است/ ارجحیت برنامه بر بودجه در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد/ جذب نیروی متخصص و متعهد، تقویت کننده بدنه کارشناسی استان خواهد بود

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان با حضور در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ضمن دیدار با همکاران شاغل و بازنشسته این سازمان بر ارجحیت برنامه‌ریزی بر بودجه تاکید کرد و خواستار ترمیم ضعف و کاستی‌های بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی استان شد

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان روز پنجشنبه سیزدهم اردبیهشت ماه جاری، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در جمع همکاران شاغل و بازنشسته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: صمیمانه قدردانی میکنم از همکاران خدوم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان که زحمات زیادی را همواره و مخصوصا در سال گذشته متحمل شدند.
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مغزافزار مدیریت استان است.  اگر مجموعه سازمان مدیریت به صورت علمی، عملی، با تعامل و انعطاف‌پذیر باشد،  قطعا سایر ادارات استان نیز عملکرد بهتری خواهند داشت.
در یکسال گذشته تعامل و رضایتمندی مطلوبی هم در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم در مدیریت کلان استان شکل گرفته است که بازخوردهای مطلوبی به همراه داشته است.
کارویژه استانداری و سازمان مدیریت پرداختن به «امر جامع» است که تمامی جنبه‌های زندگی بشر به نوعی به این ادارات کلیدی مرتبط است.
هدف ما باید تمرکز روی برنامه باشد و در اولویت امور قرار گیرد،  چراکه بودجه تابعی از برنامه‌ است.

استاندار گفت: افزایش تمرکز بر برنامه،  نقش نگاه‌های خرد و سلیقه ای را  در مدیریت استان کمرنگ خواهد برد

حاکمیت سلایق به برنامه‌ریزی و پیشرفت فعالیت‌ها لطمه خواهد زد و ما باید بیش از گذشته به نگاه
کارشناسی اعتماد و اعتنا کنیم.

وی گفت: نگاه ما در مدیریت استان حرکت به سوی رعایت اصول و قواعد جا افتاده در دستگاه‌های اجرایی است و مصلحت‌اندیشی را در اداره امور اجرایی استان به مصلحت نمی‌دانیم.
استاندار کردستان اظهار کرد: بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی استان،  قوی نیست و امروزه یکی از نیازهای جدی در بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی، جذب نیروی انسانی کارآمد است که امیدواریم در فرآیند جذب نیرو اتفاقاتی رخ دهد که شاهد شرایط بهتری باشیم.
تعامل و همکاری دستگاه‌های اقتصادی با استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعاملی ستودتی است،  چراکه ما مسائل انباشته شده ای در استان داریم که باید با کار پرحجم تعامل گرا حل و فصل شود.
وی افزود: در دو سال و نیم گذشته تلاش کردیم برخی تابوهای نادرست را بشکنیم و نگاه ویژه و جدید دولت به کردستان را جایگزین دیدگاه‌های قدیمی کنیم.