دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۲:۱۲:۱۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۱۹ ساعت ۱۶:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

برپایی میز خدمت در روستای خسروآباد با حضور استاندار و جمعی از مسئولان:

بیجار قطب تولید گندم در کشور است/لزوم جذب سرمایه‌گذار در دیار زرخیز گروس/ شاخص آسفالت راه‌های روستایی بیجار از میانگین کشوری بالاتر است

استاندار کردستان با بیان اینکه شهرستان بیجار قطب تولید گندم دیم در کشور است بر نقش این محصول استراتژیک در رشد اقتصادی تاکید کرد و گفت: این شهرستان در سال گذشته سه درصد گندم کشور را تولید و تامین کرد

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز نوزدهم اردیبهشت ماه در سفر به شهرستان بیجار با حضور در مسجد جامع روستای خسروآباد بخش چنگ الماس بیجار با رویکرد شنیدن حرف مردم، رسیدگی به مشکلات و به منظور تسریع در بررسی دغدغه‌ها و درخواست‌های مردم این منطقه پای صحبت‌های اهالی این روستا نشست و برپایی میز خدمت را اقدامی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم روستاها و مناطق دورافتاده و الزام پاسخگویی مسئولان به مطالبات و رفع مشکلات، بیان کرد.

وی در جمع مردم خونگرم روستای خسروآباد با بیان اینکه مردم این دیار شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند، خاطرنشان کرد: شهید اصلانی در سال ۵۸ در درگیری با اشرار به شهادت رسید و امروز آخرین شهید این منطقه شهید امان الهی از مدافعان حرم است و این افتخار بالاتر از همه ارزش‌هاست.

استاندار کردستان تصریح کرد: برای پرورش چنین بزرگ مردان و کسانی که در دفاع از انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند از مردم این روستا باید قدردانی کرد.

زارعی کوشا حضور مدیران در جلسه امروز را نشان از اهمیت رفع مشکلات مردم عنوان کرد و فلسفه برپایی میز خدمت و سفر به مناطق دوردست استان را پاسخگویی مسئولان به مردم و تلاش
در راستای این مهم دانست.

طبق اظهارات وی، اولین بار است که تمام مدیران ارشد استان در این روستا حضور دارند و امیدواریم این میز خدمت موجب رفع مشکلات این بخش و روستای خسروآباد شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه شهرستان بیجار قطب تولید گندم دیم در کشور است، افزود: این شهرستان در سال گذشته سه درصد تولید گندم کل کشور را برعهده داشته است و در استان کردستان هم بیشترین تولید گندم مربوط به بیجار و این بخش است.

ارزیابی و رفع مشکلات کشاورزان و مسائل حوزه وزارت نیرو در استان از دیگر مباحث و موضوعاتی بود که زارعی کوشا به آن اشاره کرد و گفت: بررسی‌های لازم در این دو بخش صورت خواهد گرفت.

وی خطاب به کشاورزان و دغدغه‌مندان این حوزه  اظهار کرد: تمام مشکلات مورد توجه است اما افزایش قیمت خرید گندم در این دولت اهمیت زیادی دارد و این روند ادامه پیدا می‌کند.

استاندار کردستان در ادامه بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار با توجه به پتانسیل‌های خدادادی و منابع موجود تاکید کرد و بیان داشت: از محل درآمد تولید گندم جدای هزینه‌های سال بعد اگر در این شهرستان سرمایه گذاری شود بخشی از مشکلات اقتصادی این منطقه رفع خواهد شد.

زارعی کوشا اضافه کرد: اگر هزینه گندم در بانک‌های بیجار سرمایه گذاری شود میزان اعتبارات افزایش می‌یابد.

وی به تولید گندم در بیجار و نقش آن در رشد اقتصادی استان گریزی زد و خاطر نشان کرد: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن گندم در بیجار تولید شده است که از خرید گندم، پنج هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد.

استاندار کردستان بر لزوم سرمایه گذاری کشاورزان در بیجار تاکید کرد و گفت: لازم است این امر به فرهنگ اقتصادی تبدیل شود تا سرمایه گذاران در این شهرستان سرمایه گذاری کنند.

زارعی کوشا با ذکر اینکه زیر ساخت‌های لازم در این شهرستان در حال انجام است، میانگین راه روستایی آسفالته را ۸۴ درصد اعلام کرد.

طبق اظهارات وی، استان کردستان درابتدای دولت سیزدهم میانگین شاخص آسفالت روستاهای استان ۶۳ درصد بود اما الان به ۷۴ درصد رسیده است که این پیشرفت خوبی بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بیش از ۳۷۰ کیلومتر راه ساخته شده و میانگین شاخص شهرستانی ۷۸.۵ درصد است که از میانگین استانی بیشتر است.

زارعی کوشا شاخص راه‌های روستایی بیجار را ۸۹.۵ درصد برشمرد و گفت : شاخص آسفالت راه‌های روستایی در بیجار از میانگین استانی بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌های روستایی برنامه ریزی لازم در حال تدوین است تا روستاهای این منطقه بازسازی شوند، اظهار داشت : روستای جبرئیل، کلوچه چشمه، آدینه و کهریز پیمانکار دارند و باقی روستاها این بخش در حال پیگری و انجام است.

استاندار کردستان با اشاره به تعداد طرح هادی اجرا شده در ۵۷ روستای استان افزود: در دولت سیزدهم ۳۰ روستا انجام شده و ۲۵ روستا طرح هادی آن در حال انجام است.

زارعی کوشا در ادامه با اشاره به مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان تصریح کرد: در این حوزه بیش از ۶ هزار واحد مقاوم سازی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ واحد در این دولت صورت گرفته است که معادل یک سوم این میزان است.

استاندار کردستان با بیان اینکه پوشش تلفن همراه در ۲۴۷ روستا وجود دارد، شاخص استان در این حوزه را ۹۶ درصد و روستاهای دارای شبکه ملی را ۱۴۳ روستا عنوان کرد.

زارعی کوشا از ارتقای روستای خسروآباد به اینترنت فورجی خبر داد و گفت: تجهیزات۴G و پوشش اینترنت در روستای خسرو آباد خریداری شده و تا هفته آینده راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان بیجار در حوزه گلخانه جز شهرستان‌های پیشگام است اضافه کرد : بزرگترین گلخانه استان با متراژ ۱۵ هکتاری  در سفر اخیر رئیس جمهور به استان افتتاح شد و فاز‌های بعدی آن در حال اجرا است.

استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت‌ها و موهبت‌های طبیعی شهرستان بیجار در حوزه‌های مختلف، یادآور شد: این شهرستان در حوزه گردشگری نیز ظرفیت‌های مناسبی دارد و همواره از هرگونه طرح و ایده‌ای که به توسعه این حوزه کمک کند، حمایت خواهیم کرد.