جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ , ۲۲:۵۳:۲۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۱۸ ساعت ۱۴:۴۳
لینک کوتاه مطلب:

جامعه فرهنگیان مایه مباهات جامعه/عدم همراهی معلمان عامل شکست توطئه‌های دشمنان

استاندار کردستان جامعه فرهنگی و معلمان متعهد و پر تلاش را مایه فخر و مباهات استان و بصیرت آنان را عاملی مهم در خنثی شدن توطئه‌های دشمنان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛  اسماعیل زارعی کوشا در ویژە برنامه هفته گرامیداشت مقام معلم و آیین تجلیل از معلمان نمونه کردستان در سنندج، با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری از چهره‌های علمی و عملی موثر و یکی از نظریه پردازان اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی بود.
وی با بیان اینکه تلاش و پشتکار معلمان در تربیت نسل جوان و نوجوان مایه افتخار است، افزود: برجسته سازی بعضی موضوعات ممکن است به جایگاه قشر فرهیخته معلمان آسیب وارد کند و نباید مسائلی از این دست در فضای گفتمانی ما به این اندازه برجسته شود.
زارعی کوشا معلمی را امتداد کار پیامبران دانست که برای تعلیم و هدایت انسان‌ها مبعوث شده اند و افزود: این جایگاه بسیار والا نیازمند مراقبت است.
وی اضافه کرد: دست بوس تمام معلمان کردستان هستم  و امیدوارم بتوانیم بیش از گذشته در خدمت معلمان استان باشیم.
استاندار کردستان با بیان اينکه ما باید موقع شناسی و دشمن شناسی و بینش عمیق را  در خودمان پرورش دهیم ،اظهار کرد: یکی ازمهمترین اولویت ها شناخت دشمن است، چرا که بر خلاف گذشته که عده‌ای توطئه و دشمنی قدرت های استکباری را توهم می پنداشتند دست دشمنان در عناد با ملت ایران برای همه رو شده است و در اغتشاشات اخیر  نیز شاهد طراحی و تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور بودیم.
وی عنوان کرد: یکی از جوامع و اقشاری که  همواره مورد طمع دشمنان بوده و دشمن همواره از آنها تو دهنی خورده قشر معلمان بوده است.

زارعی کوشا گفت: دشمنان ایران اسلامی و کردستان سربلند همواره تلاش کرده‌اند که معلمان را به حاشیه‌ها مشغول کنند و برای کشور مشکل ایجاد  کنند، اما بینش عمیق معلمان دشمنان را ناکام گذاشته است.
استاندار کردستان یادآوری کرد:  ما در استان کردستان نسبت به جامعه فرهنگیان وظایفی داریم که باید انجام دهیم و معلمان نیز باید برای شکوفا شدن استعداد دانش آموزان اهتمام ویژه به خرج دهند.
زارعی کوشا گفت: دوره‌ای در استان آغاز شده که به صورت شبانه روزی و در چندین جبهه کار انجام می شود تا استان را به نقطه اوج اعتلاء برسانیم ودر این مسیر صعب که افق های روشن آن نمایان‌است نیازمند همراهی معلمان و قشر فرهنگی هستیم.
در این مراسم علاوه بر تجلیل از ۷۹ معلم نمونه کردستان  یاد و خاطره ۳ شهید فرهنگی نیز با حضور استاندار کردستان گرامی داشته شد.