جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ , ۲۱:۰۵:۳۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۴ ساعت ۱۴:۰۱
لینک کوتاه مطلب:

روابط گستردەتر با اقلیم کردستان عراق /تاکید بر اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های متعدد با کردستان عراق

استاندار کردستان یادآوری کرد که مزر فرصت مطلوبی برای توسعه استان است و در همین راستا ارتباط گسترده و عمیق‌تری با اقلیم کردستان عراق در دستور کار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه ستاد اربعین  استان که با محوریت کمیته هماهنگی روابط خارجی برگزار شد، اظهار کرد: دولت و رئیس جمهور نگاه مثبتی به موضوع مرز و ارتباط همه جانبه‌تر  با کشور عراق دارند و بر لزوم جدیت در این رابطه تاکید شده است.
وی استفاده بهینه از مرز را موجب رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی دانست و افزود: ما در طول سال های گذشته  تفاهم نامه و توافقات چندجانبه فراوانی با اقلیم کردستان عراق داشتیم اما می‌توان اذعان کرد که پنج درصد آنها اجرایی و عملیاتی نشده است.
استاندار کردستان با تاکید بر اینکه دنبال کار تشریفاتی و رسانه ای نیستیم، اضافه کرد: رئیس جمهور به استانداران مناطق مرزی اختیار تام داده که ارتباط با کشورهای همسایه ارتقاء پیدا کند .
زارعی کوشا با اشاره به لزوم استفاده از مرز و ارتباط بیشتر با طرف عراقی برای توسعه توریسم درمانی و کسب درآمد از طریق آموزش های فنی و حرفه ای، یادآور شد: یکی از نمونه کارهایی که عملیاتی شد، مراسم اربعین سال گذشته بود که با همکاری استاندار سلیمانیه به خوبی برگزار شد.
وی با ابراز رضایت از اعزام زائران اربعین در سال گذشته، ادامه داد: اربعین پارسال تجربه خیلی خوبی بود اما ضعف هایی نیز داشتیم که البته با توجه به‌ محدودیت زمان اجتناب ناپذیر بود.
استاندار کردستان با اشاره به برنامه ریزی برای سفر به اقلیم کردستان عراق و تقدیر از استاندار سلیمانیه و دیگر نهادهایی که  همکاری خوبی در اربعین سال گذشته داشتند، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال شاهد استقبال بیشتری برای تردد از مرز باشماق باشیم که باید زمینه ارائه خدمات بهتر فراهم شود.