چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۱۵:۴۶:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۲۲ ساعت ۱۲:۲۴
لینک کوتاه مطلب:

بهره‌برداری از ۷۶ مدرسه تا اول مهرماه/ضرورت تجمیع برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت

استاندار کردستان از آماده سازی و بهره‌برداری از ۷۶ مدرسه با ۳۱۳ کلاس درس تا اول مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و در راستای بهبود شرایط آموزشی تا اول مهرماه، ۷۶ مدرسه در سطح استان با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با بیان اينکه ما به شدت در استان دچار فقر فضاهای آموزشی هستیم و نحوه توزیع و پراکنش این فضاها مزید بر علت است، افزود: لازم است اعتباراتی که برای ساخت و تجهیز مدارس در نظر گرفته می‌شود با دقت و بر اساس اولویت بندی هزینه شود تا در شهرها و بخش‌ها با انباشت یا کمبود مدارس مواجه نباشیم.
زارعی کوشا استفاده از ظرفیت خیرین، جذب اعتبارات شناور در سازمان نوسازی مدارس ، استفاده از ظرفیت قانون مولد سازی و پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را در بهبود فضاهای آموزشی موثر ارزیابی کرد و اظهار داشت:
در سفر رئیس جمهور مصوبات خوبی در خصوص احداث مدارس داشتیم که باید جزئیات و تخصیص‌های آن اعلام شود.
استاندار کردستان عنوان کرد: بخشی از مدارس استان در جاهای بسیار خوبی ساخته شده اند که مولد سازی در آن مکان ها می‌تواند سودمند و موجب ایجاد منابع مناسب برای رفع نیازهای آموزشی باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان را مهم عنوان کرد و گفت: لازم است جلسه ای با دستگاه‌های دارای مسئولیت برگزار و میان آنان هم افزایی صورت گیرد، چرا که جامعه هدف آنان مشترک است.
زارعی کوشا یادآوری کرد: برنامه‌ریزی موثر و تجمیع منابع و هم افزایی باید دو رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان باشد و با محتوای موثر و جذاب بتواند علاوه بر تاثیرگذاری از اتلاف منابع و موازی کاری جلوگیری شود.