جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ , ۱۸:۵۵:۲۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۲۲ ساعت ۱۵:۲۹
لینک کوتاه مطلب:

ضرورت دسترسی معلولین به امکانات عمومی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از حق دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت به امکانات شهری همانند سایر افراد جامعه تاکید و آن را یک مطالبه عمومی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، کیومرث حبیبی در جلسه کمیته مناسب سازی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در زمینه دسترس‌پذیری جامعه معلولان و کم‌توانان اقدامات مناسبی در استان انجام و رضایتمندی بیشتری در میان این قشر حاصل شده است.
وی افزود: سنندج ویترین عمرانی استان است بنابراین انجام اقدامات مختلف ازجمله مناسب‌سازی در سنندج، سایر شهرها را هم ترغیب به انجام این اقدامات خواهد کرد.
معاون امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: در حال حاضر در ساختمان‌سازی‌ها تلاش می‌شود مواردی از جمله آسانسور، رمپ معلولان و سرویس‌های بهداشتی رعایت شود، اما امکان اینکه تمام ساختمان‌های موجود ایمن‌سازی و مناسب سازی شود به دلیل مشکلات اعتباری وجود ندارد.
وی یادآور شد: بحث‌هایی در رابطه با هسته مرکزی شهر سنندج و برخی از خیابان‌های اطراف وجود دارد که شهرداری در تلاش است با تغییر کاربری تعدادی از ساختمان‌ها پارکینگ احداث کند.
حبیبی به بحث آپارتمان‌سازی مناسب معلولان اشاره کرد و افزود: تلاش نظام مهندسی ما نیز در این زمینه است و تلاش می‌کنیم اشتباهات برنامه‌ریزانه را در این دوره کم کنیم.