چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۱۸:۰۵:۴۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۱۰ ساعت ۲۰:۱۵
لینک کوتاه مطلب:

تحکیم نهاد خانواده در صدر سیاستگذاری‌ها/بازنشستگان معادن ارزشمندی از تجربه هستند

استاندار کردستان بر تحکیم نهاد خانواده به عنوان اصلی‌ترین رکن جامعه و در پیش گرفتن سیاست‌های متناسب در این راستا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان کردستان با بیان اینکه خانواده نهاد اصلی جامعه  ما است که سبک زندگی غربی در تلاش برای تغییر ماهیت و اصالت آن است، گفت :ما نیازمند ترویج  سبک زندگی ایرانی، اسلامی هستیم و به هر قیمتی  باید از این گوهر ارزشمند محافظت کنیم.

وی یادآوری کرد: ترویج و تبلیغ سیاست تک فرزندی  از جمله مفاهیمی است که به اشتباه وارد زندگی و خانواده ایرانیان شده است، وی افزود: بذر مهر و محبت در خانواده کاشته می شود و این مهم بدون وجود اقوام نزدیک برای ما در آینده ایجاد مشکل خواهد کرد، بر همین اساس تقویت و تکریم  خانواده از این حیث حائز اهمیت است.

زارعی کوشا در ادامه به اهمیت و جایگاه بازنشستگان به عنوان بنیان اصلی خانواده اذعان کرد و گفت:بازنشستگان  از جهات مختلف باید مورد تکریم واقع شوند واین تکریم به هیچ وجه نباید جنبه‌ی ترحمی داشته باشد.

استاندار کردستان اضافه کرد:بازنشستگان معادنی از تجربه و دانش  هستند که در طی سالیان متمادی سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند و  راهنمایی و هدایت آنان می‌تواند راهگشا و گره‌گشای مشکلات نسل جدید باشد.

زارعی کوشا با بیان اينکه  نگاه تکریمی نسبت به بازنشستگان باید در دستگاه‌های اجرایی  مورد توجه قرار بگیرد ،گفت: بازنشستگان مشکلات عدیده‌ای دارند که برخی از آنها باید از طریق مراجع ذیربط و قانونگذار در سطح کشور پیگیری شود و برخی دیگر نیز در سطح استان دنبال شود.

وی با بیان اينکه مجلس می تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت و معیشت بازنشستگان بازی کند و با وضع قوانین برای دولت در این رابطه  تکالیفی را معین کند، اظهار کرد:ما در استان  باید در حد توان و مقدورات برای تکریم و تجلیل بازنشستگان تلاش کنیم که یکی از اصلی‌ترین آنها رفع نیازهای درمانی است.

استاندار کردستان همچنین به نزدیکی روز تجلیل از بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: برای این مناسبت و تجلیل روز بازنشستگان تدابیری اندیشیده شود و همه دستگاه‌ها نیز یک برنامه برای این مناسبت تدارک ببینند.

وی افزود: به صورت نمادین برنامه های مختلفی نیز تدارک دیده شود تا خدمات ویژه ای به بازنشستگان ارائه شود که همین امر می‌تواند یک اقدام نمادین در راستای تکریم بازنشستگان باشد.