جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ , ۱۴:۵۲:۱۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۱۱ ساعت ۰۴:۱۷
لینک کوتاه مطلب:

حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان در استان /آمادگی دیگر کشورها برای توسعه روابط اقتصادی با کردستان /ضرورت تعامل میان بنگاه‌های تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان و فناور

استاندار کردستان به صراحت گفت که در استان از شرکت‌های دانش بنیان به صورت کامل حمایت و پشتیبانی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان،اسماعیل زارعی کوشا درجلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان کردستان،گفت:شرکت‌های دانش بنیان

باید با بروز توانمندی‌های خود بتوانند نقشی موثر در شکوفایی و توسعه استان ایفا کنند و ما نیز در حد توان از ایده‌ها و تولیدات آنان حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه روابط خارجی استان و تعاملات اقتصادی نباید تنها به اقلیم کردستان عراق محدود شود، افزود:کشورهایی نظیر ارمنستان و چند کشور دیگر خواستار استفاده از توان شرکت‌های استان و محصولات تولیدی آنان و توسعه روابط در سطوح مختلف هستند، ضمن اینکه اقلیم کردستان عراق نیز مایل است نیازهای خود را از کشور و استان ما تامین کند. 

زارعی کوشا یکی از مهمترین موضوعات کشور را در رابطه با شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد عنوان کرد و گفت:  بیش از هر کسی مقام معظم رهبری بر تقویت این شرکت‌ها تاکید دارند و این امر حجت را بر ما تمام می کند که باید اهتمام ویژه به این مسئله  داشته باشیم. 

استاندار کردستان با تاکید برنقش دبیرخانه ای ستاد اقتصاد دانش بنیان گفت: دبیرخانه این ستاد باید مسائل مربوطه را بصورت مداوم پیگیری کند تا مصوبات به نتیجه مطلوب برسد.

زارعی کوشا همچنین خواستار هدفگذاری بر اولویت‌ها و دسته بندی مسائل و  حساسیت زایی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان شد و اظهار کرد: بخش از مسائل ملی است که در استان قابل تصمیم گیری نیست و باید از مراجع بالاتر دنبال شوند تا به نتیجه برسند، اما مسائلی نیز در استان قابل حل و فصل است که به پیگیری و تلاش خود مجموعه بستگی دارد.

زارعی کوشا مهمترین بخش در حوزه دانش بنیان را پرهیز از کلی گویی وطرح مسائل به صورت جزئی و مورد به مورد دانست تا بتوان گره از مشکلات باز کرد. 

استاندار کردستان مهمترین وجوه مورد نیاز در  شرکت‌های دانش بینان را توجه دانشگاه‌ها به این حوزه نام برد گفت: ملجاء و پناهگاه اصلی شرکت های دانش بنیان باید دانشگاه‌ها باشند و همه دانشگاه‌ها نیز  باید مراکز علم و فناوری و  رشد فعال داشته  باشد .

وی در ادامه کردستان را از استان‌های دارای معادن غنی عنوان کرد و افزود: اکنون ما به صورت جدی در پی جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی هستیم و عمده  نیازها و تجهیزات مورد نیاز معادن را می‌توان از طریق شرکت های دانش بنیان استان تامین کرد.

وی ادامه داد: لازم است  ارتباط همه جانبه و نزدیکی میان این معادن و شرکت‌های دانش بنیان شکل بگیرد تا از ظرفیت آنان بتوان در این خصوص استفاده کرد. 

وی به مدیران پارک علم و فناوری استان توصیه کرد که باید از نقش ستادی خارج شوند و با تشکیل جلسات مستمر یک به یک ظرفیت‌ها را شناسایی و در پی تعامل با مراکز تولیدی و بانک‌ها باشند. 

استاندار کردستان بر توجه جدی پارک علم و فناوری به همه شهرستانهای استان و شناسایی نخبگان  در همه بخش‌ها تاکید کرد و گفت: برای فعالیت‌های خود صرفا بر شهر سنندج متمرکز نشوید، چرا که می‌توان بخشی از فعالیت‌های آموزشی و آزمایشگاهی را در شهرستانهای دیگر دنبال کرد.