جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ , ۱۲:۵۴:۰۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۱۷ ساعت ۱۵:۴۳
لینک کوتاه مطلب:

گام عملی دولت در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت/اهدای زمین به ۱۹۰ خانواده‌ دارای سه فرزند

دولت در کردستان برای حمایت از خانواده و قانون جوانی جمعیت  با اهدای 110 قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به صورت عملی اقدام کرد.

یه گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان کردستان و مراسم واگذاری  ۱۱۰ قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بالاتر ،گفت: خطر بسیار بزرگی در طول مسیر حرکتی جامعه به دلیل غفلت‌های انجام گرفته در دهه‌های گذشته پیش آمده است که نیازمند اقدام عاجل و فوری است.
وی افزود: اگر برای فرزندآوری و افزایش جمعیت کار جدی صورت نگیرد، جامعه ما در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده با کهنسالی و پیرسالی مواجه خواهد شد که بحران ها و آسیب‌های جدی را متوجه کشور خواهد کرد.
زارعی کوشا یادآوری کرد: زنگ خطر کاهش جمعیت  را از یک دهه پیش رهبر معظم انقلاب به صدا در آوردند  و سیاست‌های کنترلی جمعیت در دهه ۷۰ را متوقف کردند.
استاندار کردستان با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که همه جامعه باید نسبت به این خطر احساس مسئولیت کنند، اظهار کرد: تخصیص رایگان ۱۱۰ قطعه زمین به ۱۹۰ خانواده‌ دارای سه فرزند و بالاتر در کردستان جزو مشوق‌های دولت به این خانواده‌ها است تا در مسیر زندگی با مشکلات کمتری مواجه شوند.
زارعی کوشا داشتن خانواده پر جمعیت را جزو ارزش‌ها در کردستان عنوان کرد و گفت: امروز به شدت نیازمند احیای این امر پسندیده در جامعه هستیم.
وی افزود: در موضوع جوانی جمعیت نیازمند کار جدی فرهنگی و رسانه ای هستیم و این امر باید برای خانواده ها تبیین و ذهنیت های غلط در این رابطه اصلاح شود.
مقام عالی دولت در کردستان تصریح کرد: عزم ما برای ساختن مسکن برای همه متقاضیان تایید شده جزم است و از روش های مختلف برای تحقق این مهم استفاده خواهیم کرد.
زارعی کوشا به تسهیلگری دولت و اتخاذ سیاست‌های نوین اعتباری و پولی برای تسریع در ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: تسهیلات نهضت ملی مسکن  از ۳۵۰ به ۵۵۰ میلیون افزایش و بهره تسهیلات نیز از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است.