چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۱۷:۵۳:۳۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۲۰ ساعت ۱۶:۳۹
لینک کوتاه مطلب:

قرارگاە استانی حجاب و عفاف ظرفیتی برای تصمیم‌گیری‌های اثرگذار/تاکید بر تولید محتوای مناسب با همکاری دانشگاه‌ها /پرهیز از اقدامات پراکنده و جزیره‌ای در حوزه حجاب و عفاف

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآوری کرد که قرارگاه استانی حجاب و عفاف ظرفیتی برای تصمیم‌گیری‌های مهم و اثرگذار در این حوزه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، مهدی رمضانی در نخستین جلسه قرارگاه حجاب و عفاف استان کردستان ، اظهار کرد: تصمیماتی که در این قرارگاه گرفته می‌شود باید منتج به یک نتیجه عینی در حوزه حجاب در جامعه شود.
وی با بیان اینکه اعضای این قرارگاه تنها تصمیم‌گیرندگان در حوزه حجاب نیستند، گفت: در همین راستا زیرجلسات و کمیته‌های مختلف زیرمجموعه قرارگاه استانی حجاب باید تشکیل و تصمیمات نهایی در این قرارگاه اتخاذ شود.
وی افزود: قرارگاه حجاب و عفاف باید به عنوان یکی از جلسات بسیار مهم مورد توجه قرار گیرد و کسانی که به نمایندگی از ادارات در این قرارگاه حضور دارند باید اختیارات کافی داشته باشند.
وی گفت: قرار نیست در این جلسه مبانی دینی را تکرار کنیم و به کلیات ضرورت حجاب از منظر اسلام بپردازیم بلکه قرارگاه استانی حجاب و عفاف باید ظرفیتی برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های مناسب در حوزه ضرورت‌های حجاب باشد.
وی خاطرنشان کرد: هسته مرکزی برنامه‌ریزی برای تولید فکر و برنامه در حوزه حجاب باید در استان شکل بگیرد و دستگاه‌های اداری براساس یک برنامه واحد در این مسیر حرکت کنند.
وی با بیان اینکه نقش دانشگاه‌ها و جامعه علمی در تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های قرارگاه حجاب و عفاف تعیین کننده است، گفت: دانشگاه‌ها باید به صورت جدی پای کار بیایند و با توجه به شرایط امروز برای حوزه حجاب برنامه داشته باشند.
وی اضافه کرد: زندگی و طرز تفکر جوانان و نوجوانان و جامعه دانشگاهی امروز با گذشته متفاوت است، لذا باید براساس نیاز جامعه امروز برنامه‌ریزی و تولید محتوا کرد.
رمضانی افزود: اقدامات پراکنده و سلیقه‌ای به کار قرارگاه به ویژه در این موضوع ضربه می‌زند این کار باید با علم جلو برود چرا که به فرموده مقام معظم رهبری، دشمن کار متفکرانه و عالمانه می‌کند ما نیز باید بر همین اساس عمل کنیم.
وی گفت: اقدامات پراکنده و جزیره‌ای در حوزه ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب و عفاف پاسخ نمی‌دهد و قرارگاه حجاب و عفاف دنبال ایجاد یکپارچگی و جامعیت بخشیدن به برنامه‌هاست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه قرارگاه استانی حجاب در کردستان باید به بستری برای تدوین برنامه‌هایی در سطح ملی تبدیل شود، گفت: نیازمند یک موج فکری مناسب در این حوزه هستیم و سطح برنامه‌ریزی در قرارگاه حجاب در کردستان باید به گستره کشور باشد.