چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۱۹:۴۹:۰۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۵/۲۰ ساعت ۱۵:۲۶
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش:

کردستان سرزمين استعدادهای درخشان است

استاندار کردستان در نشست با معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، کردستان را سرزمین استعدادهای ناب دانش‌آموزی معرفی کرد.

“اسماعیل زارعی‌کوشا”در این دیدار با اشاره به دوران کرونا و فاصله‌گذاری دانش‌آموزان با محیط مدرسه؛ افزود: شماری از دانش‌آموزان به دلیل ویروس کرونا طعم شیرین روز نخست مدرسه را نچشیدند و خاطرات سال اول ورودی دانشجویان ترم اول و دوم نیز به تاریخ رویاها، پیوست. وی با آسیب‌شناسی خاطرات و خطرات آموزش در فضای مجازی؛ افزود: تولید سرمایه اجتماعی در دو نهاد خانواده و آموزش اعم از مدرسه و دانشگاه شکل می‌گیرد که ترسیم نقشه آموزش برای نسل تیزهوش و مطالبه‌گر امروزی ضرورتی انکارناپذیر است.

استاندار کردستان خاستگاه پرورش چهره‌های مشهور ادبی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پشت نیمکت‌های مدارس دانست و گفت: نگاه و جهان‌بینی مقام معظم رهبری  فصل‌الخطاب تمام سرفصل دروس و واحدهای دانشگاهی است که انتقال این مفاهیم در فنون تدریس معلمان دلسوز که همان پیامبران دانش هستند اتفاق می‌افتد. زارعی کوشا، کردستان را از استان‌های مطرح دارای  استعدادهای ورزشی در ایران دانست و گفت: سلامت روح و روان مکمل تربیت و آموزش در نظام آموزشی است که نباید از آن غافل باشیم. “معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز در این دیدار نگاه علمی و عملی استاندار کردستان را برای تحول در نظام آموزشی ستود و گفت: مقطع آموزش ابتدایی آیینه‌ای تمام‌نما برای تربیت و پرورش نیروهای انسانی دلسوز و متعهد در نظام اسلامی است. “معصومه نجفی پازوکی” از تلاش استاندار برای جذب خیرین مدرسه‌ساز به ویژه در مقطع ابتدایی در استان تقدیر کرد و اطمینان داد که مطالبات نماینده عالی دولت در کردستان را به وزیر آموزش و پرورش برای افزایش سرانه آموزشی در مقاطع تحصیلی به ویژه ابتدایی منتقل می‌کند.