چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۰۱:۳۱:۵۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۸/۲۳ ساعت ۱۵:۵۰
لینک کوتاه مطلب:

آموزش مهارت های زندگی، مهمی که کمرنگ دیده شده

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، تاکید کرد: علیرغم اهمیت آموزش مهارت های زندگی، این آموزش ها در دوران مدرسه و حتی در دانشگاه ها بسیار پایین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ محمدابراهیم زارعی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان پس از اعلام گزارش آمارهای چهاگانه از سوی مدیرکل ثبت احوال استان، اظهار داشت: در شرایط سنی دوران تحصیل، یادگیری بسیار بالاست اما آموزش مهارت های که در زندگی آینده افراد بسیار موثر است، در این مقطع و حتی در دانشگاه ها بسیار پایین است.
وی خاطرنشان کرد: مباحثی از جمله، امیدآفرینی، اشتغال و تغییر نگرش جوانان، در تمایل آنان به ازدواج و فرزندآوری بسیار تاثیرگذار است.
زارعی، روند رو به پیری جمعیت را نگران کننده عنوان کرد و افزود: گاهی می توانیم الگوهای عملی سایر کشورها در جلوگیری از این امر را بومی سازی کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، در پایان با تاکید بر تاثیر مشاوره بر پیشگیری از طلاق، اذعان داشت: برخی افراد قادر به پرداخت هزینه های مشاوره نیستند، اگر از توان مشاوران روانشناسی و خانواده دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش در این زمینه استفاده شود، قطعا می تواند در کاهش طلاق موثر باشد.