پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۱۸:۴۶:۳۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۷/۶ ساعت ۲۰:۲۴
لینک کوتاه مطلب:

با حضور استاندار کردستان:

سردخانه ۱۰۰۰ تنی بالای صفر درجه دهگلان افتتاح شد/ در دوسال دولت، ۵۰ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های کردستان اضافه شده است/ ۸۰ هزار تن ظرفیت سردخانه ای در کردستان

استاندار کردستان افتتاح سردخانه یک هزار تنی بالای صفر درجه دهگلان را با توجه به قطب تولید سیب زمینی در منطقه لیلاخ مهم خواند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان” اسماعیل زارعی‌کوشا ” در افتتاح این پروژه، ظرفیت موجود سردخانه استان برای نگهداری محصولات باغی و زارعی ۸۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: در دوسال خدمت دولت مردمی در کردستان ۵۰ هزار تن به ظرفیت  سردخانه های استان اضافه شده است که این نماد اهتمام دولت به توسعه بخش کشاورزی است.

وی با اعلام اینکه کردستان قطب کشاورزی و دامپروری در کشور است؛افزود: برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه ساخت واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی تلاش می کنیم‌.

وی با اشاره به ثبت رکورد خرید تضمینی گندم  از کشاورزان در کردستان یادآور شد که ثبت این رکورد در ۳۰ سال گذشته بی نظیر بوده است.

سردخانه ۱۰۰۰ هزارتنی بالای صفردرجه دهگلان با ۱۵۰ میلیارد ریال  سرمایه گذاری شامل ۱۲۰ میلیارد ریال آورده شخصی و ۳۰ میلیارد ریال از محل منابع اشتغال پایدار روستایی به بهره برداری رسید.