پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۱۸:۵۸:۳۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۷/۸ ساعت ۲۰:۰۴
لینک کوتاه مطلب:

معاون عمرانی استاندار کردستان: معاون عمرانی استاندار کردستان:

تعارض منافع، بخشی‌نگری بین دستگاهی و ضوابط و مقررات متناقض، کمبود زمین و مشارکت ضعیف بانک‌ها از مشکلات اصلی مسکن ملی است / مقابله جدی با تصرف غیر قانونی در سنندج

معاون عمرانی استاندار کردستان گفت : تعارض منافع ، بخشی نگری بین دستگاهی ، ضوابط ومقررات متناقض مشکل اصلی تامین مسکن ملی و مشارکت ضعیف و کمبود زمین مناسب است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،کیومرث حبیبی در اولین جلسه ی کارگروه مسکن روستایی استان گفت : مجموعه ای از مسائل و مشکلات ، تعارض منافع ، بخشی نگری بین دستگاهی ، ضوابط و مقررات متناقض دست به دست هم داده که مردم قبل از ورود دستگاه اجرایی کار تملک و تفکیک غیر مجاز را انجام دهند وتبدیل به یک معضل اساسی برای مدیریت شهری گردد. وی افزود: بجای تمرکز به بحث زمین‌های مناسب خارج از حریم شهرها و مجاور روستاها در ساخت مسکن باید تمرکز خود را بر حریم شهرها بگذاریم که هم در معرض دست اندازی است و هم تصرف غیر مجاز و تغییر کاربری ، بعنوان مثال در شهرهایی مثل مریوان ، کامیاران که مشکل تامین زمین داریم حتما باید بر تانین زمین در حریم شهرها متمرکز شویم. معاون عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: باید با تصرف غیرقانونی در روستاهای نایسر ، آساوله و حسن آباد سنندج برخورد جدی و قاطع شود.