سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۱۴:۱۱:۲۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۷/۲۰ ساعت ۱۹:۴۹
لینک کوتاه مطلب:

دبیر ستاد انتخابات استان کردستان خبر داد:

انتخاب اعضای هیئت اجرایی انتخابات در کردستان

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان کردستان گفت:در سطح استان ۹۳۰ نفر به عنوان معتمدین انتخابات، توسط روئسای هیات‌های اجرایی انتخابات دعوت شده‌اند که از میان آنان، ۲۴۸ نفر به عنوان اعضای هیات اجرایی ۳۱ حوزه، انتخاب شده‌است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، ” محمد رضایی” مدیرکل دفتر سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان کردستان امروز  پنجشنبه ۲۰ مهرماه جاری، با بیان اینکه امسال دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود، افزود: برگزاری انتخابات شامل فرایندهای متعددی است که یکی از مهمترین آنها انتخاب هیات اجرایی انتخابات است.

دبیر ستاد انتخابات استان کردستان گفت:هیات اجرایی انتخابات در واقع در نظام جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات را برعهده مردم گذاشته و در همین راستا قانون پیش‌بینی کرده که تعداد ۱۱ نفر به عنوان هیات اجرایی و مسئول اجرایی انتخابات تعیین شوند که سه نفر از این تعداد اعضای حقوقی هستند، فرماندار یا بخشدار به عنوان رییس حوزه انتخابیه، نماینده حقوقی دادگستری و نماینده ثبت احوال و هشت نفر نیز از معتمدین نیز در این هیات حضور دارند.

رضایی به شیوه انتخاب معتمدین در انتخابات گریزی زد و ابراز داشت : فرماندار یا بخشدار تعداد ۳۰ نفر از معتمدین را در حوزه انتخابیه معرفی می‌کند و در نهایت با برگزاری جلسه‌ای این ۳۰ نفر از بین خودشان، ۸ نفر را به عنوان اعضای هیات اجرایی معتمدین انتخابات،  انتخاب می‌کنند.

وی گفت:هیات اجرایی انتخابات مسوولیت برگزاری انتخابات، تعیین شعب اخذ رای و تایید صلاحیت های اولیه در حوزه‌های اجرایی و همچنین ایجاد اوراق انتخاباتی در پایان را برعهده دارد.

رضایی اضافه کرد: در استان کردستان با توجه به اینکه ۳۱ حوزه انتخابیه داریم که از این تعداد ۲۶ حوزه انتخابیه فرعی و ۵ حوزه اصلی است که در هر حوزه هشت نفر به عنوان معتمد انتخاب شده که مسوولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

وی گفت: در مجموع در سطح استان ۹۳۰ نفر به عنوان معتمدین توسط روئسای هیات‌های اجرایی دعوت شده‌اند که از میان آنان، ۲۴۸ نفر به عنوان اعضای هیات اجرایی این ۳۱ حوزه انتخاب شده‌است.