پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۱۴:۵۸:۳۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۷/۲۷ ساعت ۱۰:۱۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در آیین افتتاح پروژه‌های ورزشی:

افتتاح دو پروژه ورزشی در سنندج/تاکید استاندار کردستان بر سرعت‌بخشی در تکمیل و اتمام پروژه‌های ورزشی

استاندار کردستان به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی، با حضور در روستای آرندان، زمین چمن مصنوعی این روستا وپیست اسکیت در شهرک زاگرس سنندج را افتتاح کرد و بر تسریع در اتمام دیگر پروژه‌های ورزشی در راستای بهره‌مندی بهینه جامعه ورزشی، تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز پنجشنبه ۲۷ مهرماه، همزمان با دومین روز از هفته ورزش و تربیت بدنی،  با حضور در روستای آرندان از توابع شهرستان سنندج، پروژه‌ زمین چمن مصنوعی در این روستا را افتتاح کرد و ضمن تاکید بر  تسریع در اتمام دیگر پروژه‌های این حوزه، مساعدت‌های لازم برای پیشبرد بهتر روند تکمیل پروژه‌های ورزشی استان را اعلام کرد و خواستار حمایت دیگر دستگاه‌های مرتبط با این مهم شد.
زمین چمن مصنوعی در روستای آرندان از توابع شهرستان سنندج،  در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع یکی از این پروژه‌ها بود که به میمنت هفته تربیت بدنی و ورزش با صرف اعتباری بالغ بر یک  میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه، اکنون با حضور استاندار کردستان به بهره‌برداری رسید و در اختیار جامعه ورزشی قرار گرفت.

در ادامه استاندار کردستان از نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی روستای آرندان در حاشیه بهره برداری از زمین چمن مصنوعی، بازدید کرد.

درروند این بازدیدهاو بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی، مجموعه تفریحی و ورزشی پیست اسکیت “امیر” در زمینی به مساحت  یک هزار و ۵۲۵ متر مربع  واقع در شهرک زاگرس سنندج دومین پروژه ورزشی بود که امروز به بهره‌برداری رسید.
عملیات، ساخت این پروژه با هزینه ایی بالغ بر هفت میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و با تکمیل و تجهیز کامل، این مجموعه امروز افتتاح شد و آماده خدمت رسانی به جامعه ورزشکاران شهرستان سنندج و استان است.

گفتنی است؛ طبق گزارشات حاصله، میانگین سرانه ورزشی کشور  ۸۰ سانتی‌متر و  میانگین سرانه ورزشی در استان کردستان ۷۰ سانتی‌متر است که در برخی از شهرستان‌ها عقب‌تر از سرانه ورزشی کشور، در برخی نزدیک به آن و در برخی هم جلوتر است.

۳۰ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در استان کردستان وجود دارد که اتمام این پروژه‌ها نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.