پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۱۱:۱۱:۱۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۸/۲۵ ساعت ۱۳:۳۸
لینک کوتاه مطلب:

مسافران از تلاش دولت و استاندار برای راه آهن سنندج تشکر کردند؛

استقبال کردستانی‌ها از سفر با قطار/ضریب اشغال صندلی های قطار سنندج بیش از۸۵ درصد است/مسافران قریب به شش ساعت و ۳۰ دقیقه به تهران می رسند/ افزون بر امنیت خطوط ایمن، دیدن زیبایی‌های کردستان، لیلاخ و چهاردولی از مزایای سفر با قطار به کردستان است

صدای شنیدن سوت قطار که به یک رویای دست نیافتنی در ذهن کردستانی ها تبدیل شده بود نهایت با توجه ویژه ریاست جمهوری و تلاش جهادی استاندار کردستان به نتیجه رسید و برخلاف شماری از افراد که چشم توسعه کردستان را ندارند؛ خزیدن چرخ قطار بر ریل سفر اتفاق افتاد و شهروندان راحت و ایمن با قطار از سنندج به تهران می روند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، شماری از شهروندان مسافر قطاردرایستگاه راه آهن سنندج در گفت و گو با خبرنگار سیروان از نگاه ویژه دولت و به ویژه تلاش جهادی استاندار کردستان برای افتتاح راه آهن سپاسگزاری کردند و از اینکه به واقعیت با قطار سفر به تهران می رفتند؛ ابراز رضایت کامل دارند.
به گفته این مسافران سفر با قطار افزون بر ایمن و راحت بودن برای آنان لذت دیدن مناظر طبیعی کردستان را در مسیر ریل نیز محقق ساخته است و این برای شهروندان که ریل قطار از دل کوه های و دشت های زیبای پاییزی کردستان می گذرد، سفری دلچسپ و خاطره انگیز فراهم ساخته است.
استقبال شهروندان اعم از جوان و پیر، شهری و روستایی از مسافرت با قطار در ایستگاه راه آهن سنندج نماد شور و شعفی از شکوفایی توسعه بر ریل قطار کردستان است که «اسماعیل زارعی کوشا» بابت تحقق خلق این رویای تاریخی درذهن شهروندان در زمان سمت او خدا را سپاسگزار است ومی گوید : که برای خدمت به مردم کردستان شبانه روز تلاش می کند.
استاندار کردستان با اشاره به فعالیت رسمی راه آهن سنندج در حدود ۱۲ روز و استقبال بی نظیر شهرو.ندان از سفر با قطار گفت: ظرفیت واگن‌های مسافربری این خط بسته به روز از ۲۹۰ تا ۳۲۰ نفر بوده و به صورت میانگین رفت و برگشت ضریب اشغال بالای ۸۵ درصد داشته است که فراتر از تصور مسئولین استان و راه آهن کشور بوده است .
اسماعیل زارعی کوشا تشریح کرد که نظم رفت و برگشت و حرکت در زمان مقرر از ویژگی های این خط به حساب می آید که بر خلاف اتوبوس و هواپیما امکان برنامه ریزی بهینه تر را برای مشتریان فراهم کرده است.‌
او افزود: امکانات مستقر در قطار همچون کوپه اختصاصی، بوفه و رستوران، طرفیت قابل قبول، سرعت متوسط و زمان سفر، سرویس بهداشتی، تخت خواب و ملحفه و پتو و….امکان سفر راحت و ایمن تری را فراهم کرده است .
آنگونه که استاندار توضیح داد زمان سفر در شرایط فعلی حدود شش ساعت و ۳۰ دقیقه است که با رلواژ بعدی و رفع نواقص محدوده همدان تا آخر آذر ماه این زمان به زیر ۶ ساعت کاهش یابد .
وی تشریح کرد که تشکیل شرکت بومی و حمل و نقل مسافر از ترمینال سنندج به ایستگاه سنندج با ارزان ترین قیمت ممکن و تیز تامین پارکینگ در محل که امکان استفاده از خودرو شخصی را فراهم کرده است.
به گزارش استاندار کردستان روزهای سفر فعلی سه شنبه و جمعه که ساعت ۱۰ صبح از تهران به سنندج و ۱۰ شب از سنندج به تهران است امکان استفاده از زمان استراحت برای مسافرت و نیز بهره مندی از زیبایی های کردستان و لیلاخ و چهاردولی را برای مسافرین فراهم می کند .
وی پیرامون ادامه خط راه اهن سنندج به مرز باشماق مریوان نیز گفت : تدوام این مسیر به سمت مریوان و باشماق بسیار ضروری و نیازمند اعتبارات هنگفتی است و نیز تکمیل ایستگاه قروه در فاز اول و ساخت و تکمیل ایستگاه دهگلان در دستور کار مدیران عالیه استان قرار گرفته است .
وی افزود: یکی از تهدیدات این حمل و نقل ریلی کاهش استفاده شهروندان از سایر وسایل نقلیه چون اتوبوس است که در کوتاه مدت نگران کننده ولی در میان مدت و بلند مدت با تعدد مسیر و مسافرین شرق استان به حداقل خواهد رسید .