چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۰۷:۵۸:۲۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۹/۲۱ ساعت ۱۸:۳۸
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛

باید شرایط را برای حمایت از تولید و اشتغال مهیا کنیم/ مشکلات بیش از ۳۰ واحد تولیدی استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و برطرف شد

استاندار کردستان: باید شرایط را برای حمایت از اشتغال فراهم و از همه ظرفیت ها و اختیارات برای توسعه مسیرتولید در کردستان استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا  در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع استان در محل سالن جلسات شهدای گمنام استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه کار بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و اقتصادی مشکل دار به درستی کارشناسی شده و بنابراین امیدواریم این رویه همچنان ادامه داشته باشد تا کارها به بهترین شیوه ممکن انجام شود.
وی افزود: مدیران و مسولان بانکهای عامل و دستگاه نظارتی استان باید خود را نماینده واقعی مردم استان بدانند و در این راستا همه مدیران باید براساس شرایط و مقتضیات تصمیم گیری کرده و برای توسعه استان از تمام ظرفیت ها و اختیارات استفاده کنند.
زارعی کوشا در بخشی دیگر از سخنان خود با اعلام اینکه فضا و شرایط برای سرمایه گذاری در استان مهیا است، در ادامه خاطر نشان کرد: بایستی تلاش شود که حمایت های دولتی از سرمایه گذار و تولید کننده در مسیر صحیحی قرار گیرد و این حمایتها باید برای افرادی که واقعاهدفشان تولید و اشتغال است توسط این کارگروه صورت گیرد، نه برای افرادی که به دنبال سوءاستفاده و منافع شخصی باشند.
استاندار کردستان همچنین ضمن تاکید بر حضور مدیران ادارات و روسای سازمان ها در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، در پایان تاکید کرد: هر مدیری اگر هم به دلیل ماموریت کاری قادر به شرکت در جلسه ای نباشد باید از قبل آنرا به استانداری اعلام کرده و حتما ضروریست مدیران با همه توان مصوبات این کارگروه را اجرا کنند.
همچنین در این جلسه برخی از مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی و بانکهای استان به بیان راهکارهای خود برای حمایت و رفع موانع پیش روی تعدادی از واحدهای تولیدی نیازمند دریافت تسهیلات پرداختند.
لازم به ذکر است در جلسه یکصد و هفتاد و سوم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان پرونده ۱۰ واحد تولیدی در بخش های صنعت و کشاورزی به ویژه تقسیط بدهیهای معوقه و استمهال بدهی بانکی طرح و به تصویب رسید.
در این جلسه بحث تامین مالی از محل رونق تولید تعداد ۱۱ مورد جمعا به مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان در حوزه صنعت نیز تعداد چهار مورد به مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان و همچنین در بخش اصناف تولیدی تعداد ۱۶ مورد مجموعا به مبلغ نه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تصویب و به بانکهای عامل استان ارجاع شد.