چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۱۸:۰۲:۲۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۵/۱۰ ساعت ۲۰:۲۷
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری مراسم هفتاد و یکمین سالگرد استقلال کانون وکلای کردستان با حضور استاندار

کار وکلا دانشی آمیخته با فن بیان، موقعیت شناسی، ذکاوت فوق‌العاده و هنرمندی است/ مشارکت حداکثری مردم در انتخابات منجر به تثبیت جایگاه و مواضع کشور درعرصه بین المللی می‌شودت/حلیف کارآموزان جدید دوره وکالت در کردستان /نهاد وکالت نقش موثری در حاکمیت عدالت در جامعه دارد.

استاندار کردستان از آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای همکاری موثر با کانون وکلا خبر داد و گفت: بی شک استقلال در وکالت، توجه به عدالت گستری و فرهنگ دفاع از مظلوم، توجه جدی به رعایت حقوق شهروندی و اجرای دقیق قانون باید همواره از سوی وکلای متعهد  مورد اهتمام جدی قرار گیرد

 

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا”شامگاه روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه در مراسم هفتاد و یکمین سالگرد استقلال کانون وکلا که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز نهاد وکالت و روز وکیل، از خدمات ارزنده همه کسانی که در کشور با نگاه دقیق و شجاعانه در تدوین لایحه استقلال کانون وکلا نقش داشته‌اند، تجلیل و قدردانی کرد و یاد و خاطره کسانی که در این مسیر تاثیرگذار بوده‌اند را گرامی‌داشت.

وی افزود: بی شک استقلال در وکالت، توجه به عدالت گستری و فرهنگ دفاع از مظلوم، توجه جدی به رعایت حقوق شهروندی و اجرای دقیق قانون از جمله مواردی است که باید همواره از سوی وکلای متعهد و خدوم میهن عزیز اسلامی مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

استاندار کردستان  از آمادگی کامل مجموعه مدیریت استان و تمامی دستگاه‌های اجرایی برای همکاری، تعامل موثر و دوسویه با کانون وکلای استان خبر داد و افزود: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی از توان و ظرفیت اعضای این کانون بهره‌مند شوند.

زارعی کوشا بیان کرد: آرزومندیم آنچه دغدغه جامعه ارجمند وکلا است برطرف شود و نهاد وکالت به عنوان نهادی که حریّت، آزادگی و استقلال لازمه کار آمدی آن است بهتر از گذشته، مضاعف به مسیر خود ادامه دهد و در راستای کمک به مردمی که نیازمند یاری این قشر هستند، کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه کار وکالت فقط یک دانش نیست، اظهار کرد: کار وکلا دانشی آمیخته با فن بیان، موقعیت شناسی، ذکاوت فوق‌العاده و هنرمندی در پیگیری و دفاع و هدایت متهمی است که نیازمند به کمک و وکالت است.

استاندار کردستان برای کسانی که امروز با برگزاری مراسم تحلیف آنها به این خانواده بزرگ می پیوندند آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدواریم آغاز این مسیر آغاز موفقی برای خدمت ماندگار و منشا نیکوترین اثرات برای جامعه خویش باشند و رضایت حضرت حق را با دفاع از حق و حقوق مظلوم، کسب کنند.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کردستان سرزمین زیبایی هاست و ما این استان را جان ایران می دانیم امیدواریم همواره این قلب تپنده با نشاط و سرزندگی به حیات خود ادامه دهد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیشرو ادامه داد: فردا روز سرنوشت سازی برای کشور است، روزی که مقدرات کشور با مشارکت مردم در انتخابات برای چهار سال به دست افرادی سپرده می‌شود که از جایگاه مهم و سرنوشت ساز برای کشور برخورد است.

استاندار کردستان با بیان اینکه مسیر حرکت کشور در سویی شکل می گیرد که مجلس ریل گذاری می کند، اضافه کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب تقویت پشتوانه های مردمی که نقش مهمی در تقویت جایگاه و مواضع ما درعرصه بین المللی دارد، خواهد شد.

زارعی کوشا گفت: دیگر برآیند مهم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات انتخاب افراد شایسته است که کشور را به سمت سعادت جامعه هدایت کنند.

گفتنی است در این مراسم به مناسبت سالروز استقلال وکلا، مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان کردستان با حضور  استاندار، مسئولین و جمعی از وکلای استان برگزار شد.