سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۱۶:۰۲:۳۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ساعت ۱۹:۴۴
لینک کوتاه مطلب:

باحضور مسئولین کشوری و استانی در قالب بزرگترین رویداد قرآنی مساجد کشور؛

آیین اختتامیه شانزدهمین مسابقات ملی مدهامتان در سنندج برگزار شد/ ایران طلایه‌دار فعالیت‌های قرآنی و کردستان مظهر وحدت است

استاندار کردستان با اشاره به تاثیرات فرهنگی استان مبتنی بر فعالیت‌های قرآنی گفت: ایران طلایه‌دار فعالیت‌های قرآنی و کردستان مظهر وحدت و برادری است

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، شامگاه امروز دوشنبه ۱۴ اسفند ماه آیین اختتامیه شانزدهمین مسابقات ملی “مدهامتان” با حضور  نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کردستان، رییس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، امام جمعه مهاباد و مشاور امور اهل سنت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عموم علاقه مندان قرآن کریم و با حضور حافظان و قاریان و بچه‌های مسجدی و جمعی از مسؤولان استان در مجتمع فرهنگی هنری سنندج برگزار و با پخش زنده در شبکه‌های سراسری قرآن کریم، افق، شبکه خبر و سیمای مرکز کردستان همراه شد.

استاندار کردستان در این مراسم عرفانی،
ضمن خیرمقدم به حاضران مدهامتان  اظهار کرد: حضور شما قرآنیان به استانی که مظهر وحدت برادری و انسجام است و همواره مایه دلگرمی دوستان قرآن، اسلام  و مایه یاس دشمنان و بدخواهان بوده است.

زارعی کوشا افزود: امید که همواره در پناه قرآن باشید و در عرصه قرآن قدم بردارید.

وی اضافه کرد: کشور ما طلایه‌دار فعالیت‌های قرآن است و امروز این رویداد در استان ما برگزار شده و مایه خوشحالی مردم شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه سنندج شهر هزار مسجد است، اظهار کرد:  بسیار مفتخریم در این ایام این رویداد قرآنی در کردستان برپا شد.

زارعی کوشا ادامه داد: آنچه در خاطرمان از دوران نوجوانی به یاد داریم، خاطرات این مسابقات و جشنواره‌های قرآنی است و جای افتخار دارد میزبان بزرگان قرآنی کشور هستیم.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران این جشنواره و خطاب به شرکت‌کنندگان در این آیین، بیان کرد: امیدوارم ایران که طلایه‌دار عمل به قرآن و تحقق وعده‌های قرآنی است روز به روز قرآنی‌تر و زمینه ساز ظهور امام عصر باشیم.

استاندار کردستان گفت: بعنوان نظامی که براساس مبانی قرآنی شکل گرفته است توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت حفاظ قرآن کریم باید احیا شود و راه‌اندازی این جشنواره با عنوان مدهامتان حرکتی در این مسیر است.
زارعی کوشا عنوان کرد: فعالیت‌های قرآنی تأثیرات فرهنگی زیادی بر استان دارد و فرصتی است فرزندان ما با قرآن انس بگیرند.