سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۱۰:۲۰:۵۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۲۶ ساعت ۲۲:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

معاون استاندار کردستان:

 افزایش متقاضیان جوانی جمعیت در کردستان /لزوم تدوین نظام یکپارچه آماری نهضت ملی مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: تعداد مشمولان جوانی جمعیت واجدشرایط مسکن ملی در چند روز اخیر افزایش یافته و با توجه به اینکه قطعات ۲۰۰ متری به دو نفر واگذار می‌شود در آینده برای تامین زمین با مشکل مواجه خواهیم شد

 

به گزارش روابط عمومی استاندار کردستان، کیومرث حبیبی روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) در جلسه شورای مسکن استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: صرف یک سال و نیم زمان برای تامین زمین نهضت ملی مسکن در استان یک ضعف در اجرای این پروژه است.

وی با بیان اینکه تا امروز ۵۳ درصد زمین‌ها مورد نیاز آماده شده است، گفت: ۶۸۰ هکتار در شورای عالی شهرسازی و معماری و حدود ۲۲۰ هکتار در شورای برنامه‌ریزی استان و یا کمیسیون ماده ۵ در هفته‌های آینده تعیین تکلیف می‌شود که با احتساب این ۹۰۰ هکتار قطعا فراتر از ۳۷ هزار واحد تعهد دولتی استان زمین تامین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه تبدیل شدن استان به کارگاه عمرانی مسکن از دغدغه‌های اصلی ما در سال جاری است، گفت: طرح‌‌هایی آماده‌سازی در برخی از پروژه‌ها همچون ۱۱۲ هکتاری سقز، ۴۸ هکتاری سنندج و ۴۰ هکتاری دیواندره… در حال اجراست اما باید این روند تسریع پیدا و مردم شاهد پیشرفت پروژه‌ها باشند.

حبیبی خاطر نشان کرد: آماده‌سازی ۴۸ هکتاری سنندج در حال انجام است اما هنوز به خاطر حریم و قیف پروازی فرودگاه مصوبه کمیسیون ماده ۵ ابلاغ نشده است و امیدواریم درهفته‌های آینده تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه، توافقات خوبی در شهرهای سنندج، بانه و قروه میان راه و شهرسازی و سپاه پاسداران در حال انجام است، تصریح کرد: بانه و مریوان هنوز نتوانسته‌ایم اقدامی که متناسب با متقاضیان باشد انجام دهیم.

معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه یکی از نکات قابل توجه بحث جوانی جمعیت است، تصریح کرد: تعداد متقاضیان واجدشرایط در چند روز اخیر ۵۰۰ نفر افزایش یافته و این خود بر فشار تامین زمین می افزاید.

حبیبی با تاکید بر ضرورت وجود نظام یکپارچه آماری نهضت ملی مسکن در استان، افزود: وجود آمار‌ها در حوزه‌های مسکن روستایی، خودمالکی ،فرسوده ، و … به ما کمک خواهد کرد که بدانیم نسبت به تعهدمان که ۸۷ هزار واحد است در چه وضعیتی قرار داریم.

وی تصریح کرد: مشغول شدن به مراکز شهرستان‌ها ما را از توجه به شهرهای کوچک زیر ۲۵ هزار نفر بازداشته است که باید به صورت پروژه به پروژه به این موضوع نیز ورود کنیم هر چند مقدار این نیاز بسیار کم است.