سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۰۹:۵۲:۲۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۲۹ ساعت ۲۳:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار کردستان؛

رشد اقتصادی کردستان در ۱۴۰۲ بالاتر از میانگین کشوری بود/ تصویب طرح جامع شهر سقز/تحقق شعار سال نیازمند جدیت و تعامل دستگاه‌ها است/سقز به بارانداز صادرات و واردات کالا تبدیل شود/تصویب طرح میانکار کامیاران

استاندار کردستان گفت: سقز از شهرستان‌های مهم استان در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و کشاورزی است و باید به بارانداز صادرات و واردات کالا تبدیل شود

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،” اسماعیل زارعی کوشا” روز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با
با دو دستور كار شامل (مطالعات طرح جامع شهر سقز و برش استانی برنامه عملياتی تحقق شعار سال) در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل شد، اظهار کرد:  سقز از مهم‌ترین شهرستان‌های کردستان به لحاظ اقتصادی و توسعه است.

طبق اظهارات وی، با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای سقز این شهرستان می‌تواند به منطقه پشتیبان در حوزه راهبردی، اقتصادی و مرزی استان تبدیل شود.

استاندار کردستان مطالعه و تدوین طرح تفصیلی سقز را  از مسایل مهم برشمرد و گفت: در اجرای این طرح حوزه زیرساخت‌های اقتصادی باید به عنوان مولفه بسیار مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: سقز از شهرستان‌های مهم استان در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و کشاورزی است و باید به یک بارانداز صادرات و واردات کالا تبدیل شود.

استاندار کردستان اتمام کریدور شمال به جنوب در استان را بسیار ضروری دانست و افزود: تکمیل و بهره‌بردای از این پروژه‌ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و سایر بخش‌های استان باشد.

زارعی کوشا در بخش دیگری از گفته‌های خود، اضافه کرد:  بنای دولت ورود جدی برای تحقق شعار سال با محوریت برنامه و بر اساس شاخص های قابل اندازه گیری است.

وی تصریح کرد: هدفگذاری مشخص و روشنی در ارتباط با تحقق شعار سال در استان انجام شده که تحقق آن مستلزم همکاری همه دستگاه های اجرایی، نظارتی و مرجع قضایی است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه هر ماه دستگاه های اجرایی باید گزارش عملکرد خود را ارائه دهند، تصریح کرد: نگاه کارشناسی منافاتی با برادری و صمیمت بین مدیران و مسئولان ندارد و باید در عین همراهی و انسجام با محوریت قانون فعالیت ها انجام شود.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد : سال ۱۴۰۲ سال مطلوبی برای کردستان به نسبت سال های گذشته چراکه شاهد بهبود محسوسی در برخی شاخص های اقتصادی استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در استان سال گذشته بالاتر از میانگین کشوری بود، افزود: هرچند هنوز هم مشکلات و پروژه های نیمه تمام زیادی داریم ولی مسیری که در پیش گرفته ایم باید استمرار داشته باشد تا شاهد موفقیت های بیشتری باشیم.

گفتنی است؛ در جریان برگزاری دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان، مطالعات طرح جامع شهر سقز و طرح میانکار کامیاران با اکثریت آراء تصویب شد.