سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۱۱:۳۱:۴۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۳/۱۲ ساعت ۱۹:۲۸
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در ۱۴۶مین سفر شهرستانی در نشست با نخبگان دیار گروس:

انتقال آب سد سیازاخ بیجار در حال انجام است /مسیر مواصلاتی شهرستان بیجار دوبانده می‌شود

استاندار کردستان با بیان اینکه طرح انتقال از سد سیازاخ، آب پایدار بیجار را تامین خواهد کرد، گفت: انتقال آب از سد سیازاخ بیجار که یک پروژه پنج هزار میلیارد تومانی است برای رفع مشکل آب این شهر در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،” اسماعیل زارعی کوشا” ظهر امروز یکشنبه ۱۲ خردادماه در نشستی با نخبگان شهرستان بیجار که با حضور وزیر کشور  در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به گرامیداشت یاد شهدای خدمت اظهار کرد: آخرین شهید بیجار شهید حسین امان اللهی بود که همرزم و همراه سردار رحیمی و زاهدی در سوریه به شهادت رسیدند و این افتخار نشان از فرهنگ انقلابی این دیار است.

وی با بیان اینکه بیجار لنگرگاه این منطقه است، به عمده مساله و مشکلات این شهرستان گریزی زد و گفت: با توجه به وسعت گسترده جغرافیایی دارای جمعیت کمی است یعنی جمعیت کنونی این شهر  معادل سال ۳۵ است که باید در تخصیص بودجه و‌ اعتبارات به این شهرستان تجدیدنظر شود.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ رشد جمعیت این شهرستان مثبت شده و در بسیاری از روستاهای شهرستان هم شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

زارعی کوشا تصریح کرد: شهرستان بیجار با مشکلات بسیاری مواجه است و سفر وزیر کشور قطعا سفر پرخیر و برکتی برای این شهرستان و استان خواهد بود.

استاندار کردستان یادآور شد: بیجار در حوزه دانش بنیان از جایگاه خوبی برخوردار است و در نمایشگاه اخیر بیشتر واحدها به واحدهای تولیدی بیجار اختصاص داشت.

زارعی کوشا  از انتقال آب از سد سیازاخ خبر داد و گفت: این پروژه ۵ هزار میلیاردی در حال انجام است.

وی در ادامه تصریح کرد: مسیر مواصلاتی این شهرستان در حال  دوبانده شدن است.

وی در این نشست که با حضور وزیر کشور و جمعی از نخبگان شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار داشت: هر آنچه در مورد مشکلات بیجار از سوی نخبگان حاضر در این نشست بیان شد، صحت دارد و رفع آن نیازمند همراهی همه نخبگان، مردم و مسئولان است.