یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۵:۵۵:۵۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۲۵ ساعت ۱۲:۳۰
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار

مرز باشماق از ارکان مهم توسعه کردستان محسوب می شود / اربعین بسترساز رونق معنوی و اقتصادی استان است / تمرکز ویژه شورای گفتگو بر تقویت زیرساخت‌های شهرک صنعتی بانه

استاندار کردستان گفت: مرز باشماق به عنوان مسیر تردد زوار امام حسین(ع)در سومین سال متوالی تبدیل به یکی از ارکان توسعه استان شده و در سالیان آتی موجب اتفاقات بزرگ و تقویت شاخص‌های اقتصادی استان خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” شامگاه امروز چهارشنبه ۲۴ مردادماه در

پنجاه‌و هشتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل سالن اجتماعات امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، تعامل و هماهنگی و ارتباط موثر مابین دولت و فعالان اقتصادی بخش خصوصی را ستود و پیگیری ایجابی موضوعات را منتج به نتیجه و دارای بازخورد عنوان کرد.

 

استاندار کردستان در ادامه سعه صدر را لازمه پذیرش مسئولیت و یکی از مهمترین ویژگی های مدیران بیان کرد و گفت:  افرادی که این ظرفیت را ندارند بهتر است مسئولیتی قبول نکنند.

 

زارعی کوشا با اشاره به مزیت‌های مرز باشماق به عنوان مرز رسمی تردد زوار اربعین برای سومین سال متوالی، افزود: این سفر زیارتی برای استان برکات زیادی داشته و دارد و لازم است همه مدیران با تمرکز بیشتر در راستای تقویت زیرساخت‌ها و فراهم نمودن امکانات بهتر برای پذیرایی مطلوب از زوار اهتمام ورزند.

 

وی ادامه داد: به برکت سفرهای اربعین چندین هزار میلیارد پروژه تاکنون بهره‌برداری شده و خواهد شد.

 

طبق اظهارات استاندار کردستان،  اربعین حاوی جلوه‌های زیبای وحدت و برادری و ارادت به اهل بیت است که این مهم به عنوان یک موضوع پژوهشی در ابعاد اقتصادی، گردشگری، مذهبی و معنوی بایستی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه باشماق مریوان یکی از مرزهای شش‌گانه مشترک با عراق برای تردد زائران اربعین حسینی در سال‌جاری تعیین شده است اضافه کرد: این مرز یکی از ارکان توسعه استان است چراکه آب و هوا و زیبایی منحصربفرد طبیعت شهر مریوان و مرز باشماق که تفاوت زیادی با سایر مرزها دارد باید به خوبی معرفی و از این فرصت طلایی بهره برد.

 

استاندار کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در این هفته زائران اربعین به‌صورت رایگان از مرز باشماق به سلیمانیه عراق با هماهنگی و هزینه تقبل شده از سوی اتحادیه میهنی، منتقل می‌شوند.

 

گفتنی است؛ بررسی مسائل و مشکلات فعالین اقتصادی شهرستان بانه مستقر در شهرک صنعتی در ارتباط با تقویت آنتن دهی شبکه همراه و اینترنت و بهبود جاده دسترسی و ورودی، محصور نمودن شهرک و جدول کشی داخل شهرک به منظور هدایت روان آبها، ایجاد سایت پسماند صنعتی و جمع آوری زباله، تامین ایستگاه اطفاء حریق و آتش نشانی، ساماندهی تصفیه خانه صنعتی، رفع نواقصی چون کمبود فضای سبز و عدم وجود تابلو و سر درب شهرک صنعتی، عدم تفکیک سند‌های صنعتی مستقر در شهرک از جمله دستور کارهای جلسه مذکور بود که مواردی تصویب و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.