یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۷:۴۸:۳۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۲۸ ساعت ۱۰:۵۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در بازدید از پروژه‌های عمران شهری:

‌پروژه‌های عمران شهری شهرداری سنندج با سرعت خوبی در حال پیشرفت است

استاندار کردستان گفت: با انسجام و همدلی مدیران شهری، در حال حاضر همه پروژه‌های عمران شهری سنندج فعال و در حال پیگیری هستند و امیدواریم در کمترین زمان ممکن این پروژه به بهره‌برداری برسد و مردم مناطق کمتر توسعه یافته شهر، از آن منتفع شوند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی‌کوشا” روز شنبه ۲۷ مردادماه در بازدید از پروژه‌های عمران شهری شهرداری سنندج که با حضور جمعی از مدیران استانی انجام شد، اظهار داشت: در حال حاضر همه پروژه‌های عمران شهرداری سنندج فعال و در حال پیگیری هستند.

 

وی با بیان اینکه بازگشایی محور اسلام آباد یکی از انتظارات و مطالبات مردم سنندج است، گفت: عملیات اجرایی پروژه بلوار ۳۶ متری محله اسلام آباد پس از یک دهه وقفه، با تلاش‌های صورت گرفته احیا و با سرعت بالایی در حال پیشرفت است.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه این محور تاثیر بسیار بالایی در بازگشایی گره ترافیکی در نقاط پر تردد و متراکم این منطقه خواهد داشت، افزود: به واسطه توافقات و تعاملاتی که وجود دارد این پروژه به یکی خدمات ماندگار دولت ، مجموعه شهرداری و شورای شهر تبدیل خواهد شد.

 

زارعی کوشا با اشاره به اینکه در آینده‌ این محوطه به یکی از باکیفیت‌ترین نقاط سکونتگاهی سنندج تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم با انسجام و همدلی مدیران شهری، در کمترین زمان ممکن این پروژه به بهره‌برداری برسد و مردم مناطق کمتر توسعه یافته شهر، از آن منتفع شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به بوستان ۳۰ هکتاری نیشتمان افزود:در ادامه اقدامات شهرداری در راستای احداث و احیاء فضا‌های سبز و مجموعه‌های پارک و بوستان خصوصا در محلات کم‌برخوردار سنندج ، مجموعه بوستان ۳۰ هکتاری در حال اجرا است.

 

استاندار کردستان اضافه کرد: این مجموعه بیش از یک دهه گذشته به منظور توسعه فضای سبز سنندج از پایه‌گذاری و تعبیه شده و امروز با اقدام بسیار خوبی در حال اجرا است و می‌تواند به یکی از مناطق خوب تفرجگاهی این شهر تبدیل  شود.

 

زارعی کوشا به استقبال مردم سنندج از فضاهای بوستانی اشاره کرد و گفت: امیداوریم در چند ماه آینده شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم تا اهالی مناطق بهاران و این منطقه بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای توسعه سرانه فضای سبز شهری صورت گرفته است، اظهار کرد: در چند ماه گذشته  شاهد افتتاح پارک روجیار و پارک لاوان در این شهر بودیم و همچنین پارک پیرچنار نیز یکی از پروژه‌های بزرگ این حوزه است که با سرعت خوبی در حال پیشرفت است..

 

گفتنی است که؛ عملیات اجرایی پروژه بلوار ۳۶ متری محله اسلام آباد با طول ٤/۵ کیلومتر، در سال ۱۳۹۰ آغاز و تا سال گذشته ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با تلاش‌های صورت گرفته پس از وقفه‌ای ده ساله، مجدد فعال و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

همچنین پروژه پارک جنگلی ۳۰ هکتاری نیشتمان، واقع در بلوار پاسداران قرار دارد که به منظور توسعه فضای سبز شهر سنندج و تعریف بسته‌های سرمایه گذاری در راستای اجرای طرح‌های رفاهی و تفریحی در آن پارک جنگلی هم یکی دیگر از اقدامات است که با جذب سرمایه گذار گام اساسی در جهت تبدیل این پارک جنگلی به مکان تفریحی و گردشگردی صورت خواهد گرفت.