پنج شنبه ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ , ۱۳:۴۷:۱۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۳۱ ساعت ۲۳:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

معاون عمرانی استاندار:

مولدسازی به معنای حراج کردن دارایی‌های دولت نیست / لزوم تامین اعتبار رفع نقاط حادثه خیز استان از محل مولدسازی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه منابع حاصل از مولدسازی به تشخیص کمیته استانی هزینه می شود، گفت: اعتبار رفع نقاط حادثه خیز استان از محل مولدسازی تامین می شود.

به گزارش روابط‌ عمومی استانداری کردستان، “کیومرث حبیبی” در بیست و ششمین جلسه کارگروه استانی مولدسازی دارایی های دولت که با حضور نمایندگان سازمان خصوصی سازی کشور در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه مولدسازی به معنای حراج کردن دارایی‌های دولت نیست، اظهار داشت: اموال مازاد دولت بر اساس نظر کارشناسی و با هدف تامین اعتبار پروژه های اولویت دار استان به فروش می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه منابع حاصل از مولدسازی به تشخیص کمیته استانی هزینه می شود، افزود: اعتبار رفع نقاط حادثه خیز استان از محل مولدسازی تامین می شود.

 

معاون استاندار کردستان خاطر نشان کرد: زمانی که در جامعه ترکیب جمعیتی تغییر می کند نیازمندی ها هم دستخوش تغییراتی خواهد شد و مدیریت شهری باید با برخورد عقلانی بهترین تصمیم را بگیرد.

 

حبیبی ادامه داد: وجود ساختمان‌هایی در ۲ یا سه دهه گذشته در سطح شهر ضرورت داشت ولی با مرور زمان و دگرگونی‌هایی که ایجاد شده امروز کاربری گذشته آنها کارایی ندارد و نیاز با تغییر کاربری آنها وجود دارد.

 

وی در ارتباط با چند ملک مازاد اعلام شده آموزش و پرورش استان، گفت: استان ۲۷۷ هزار مترمربع کمبود فضای آموزشی دارد و از این نظر حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از میانگین کشوری پایین تر است و این شاخص در شهرهای مرزی به مراتب وضعیت نامطلوب‌تری دارد.

 

حبیبی با اعلام اینکه با تغییر کاربری تعدادی از املاک آموزشی موافقت نخواهد شد، ادامه داد: ۱۸ ملک آموزش و پرورش برای مولدسازی باید دوباره بازبینی شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه زمین آموزشی در بیجار سال هاست متروکه بوده و در قالب مولدسازی به مسکن ملی اختصاص پیدا کرده است، یادآور شد: دولت چهاردهم تاکنون نشان داده است که سیاست‌های دولت قبل را در حوزه هایی هم چون نهضت ملی مسکن ادامه می دهد.

 

حبیبی ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان انتظار نداشته باشند ۱۰۰ درصد منابع حاصل از مولدسازی به آنها برگردد ولی بی شک در این زمینه اولویت را به رفع نیاز خود دستگاه اختصاص می دهیم.