پنج شنبه ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ , ۱۳:۵۳:۳۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۳۱ ساعت ۲۳:۵۵
لینک کوتاه مطلب:

معاون عمرانی استاندار:

پیشرفت ۷۱ درصدی مسکن ملی در کردستان / نبود زیرساخت‌ها و خدمات شهری، از مهمترین چالش‌های مسکن حمایتی در کردستان است

معاون امور عمرانی استاندار کردستان از پیشرفت ۷۱ درصدی تعهد دولت در حوزه نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: یکی از چالش‌های موجود در بحث مسکن مهر و مسکن ملی عدم همراهی و تامین زیرساخت‌ها و خدمات شهری در محلات و واحدها به موازات ساخت و سازها است که مقرر است این مشکل در دولت جدید رفع شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، کیومرث حبیبی شامگاه چهارشنبه(سی و یکم مردادماه) در جلسه شورای مسکن استان که با ریاست استاندار کردستان در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: پروژه نهضت ملی مسکن نسبت به تعهد دولت در استان، ۷۱ درصد پیشرفت داشته که پیش بینی می‌شود تا اواخر شهریور جاری این رقم به ۸۰ درصد برسد.

 

وی با بیان اینکه در چهار سال اخیر تعهد دولت در حوزه مسکن ملی ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد بوده است، گفت: اگر فرض را بر این بگیریم که شهریور امسال سومین سال از تعهد دولت در حوزه تامین زمین مسکن ملی است، باید از رقم مذکور ۶۵ هزار و ٤۲۹ واحد را در اشکال روستایی، خودمالکی، بازآفرینی شهری، بافت فرسوده، مسکن دولتی، حمایتی و اجتماعی تامین کنیم.

 

معاون عمرانی استاندار کردستان به آخرین آمار ساخت مسکن ملی در استان اشاره و اظهار کرد: در سه سال اخیر در سطح استان ، در حوزه مسکن روستایی از ۱۲ هزار واحد موظفی با هشت هزار و ۲۶۷ واحد معادل ۶۹ درصد، در حوزه خود مالکی از ۱۲ هزار و ۲۷۷ واحد با هشت هزار و ۶۹۲ واحد معادل ۷۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم.

حبیبی اضافه کرد: در حوزه نوسازی بافت‌های  فرسوده شهری و باز‌آفرینی نیز ۱۱ هزار و ۳۰٤ واحد تعهد دولت در استان بود که از این میزان، شش هزار و ۲٤۱ واحد آن یا  پروانه ساخت دریافت کرده‌اند یا نوسازی شده‌اند.

 

وی ادامه داد: تعهد سه ساله دولت در حوزه طرح‌های حمایتی و دولتی در استان ۲۷ هزار ۶۲۱ واحد است که ۲۳ هزار واحد آن تامین شده‌ و بیش از ۸۳ درصد پیشرفت داشته است.

 

 

معاون استاندار کردستان یکی از چالش‌های موجود در بحث مسکن مهر و مسکن ملی عدم همراهی و همزمانی تامین زیرساخت‌ ها و خدمات محلی و ناحیه ای چون فضای سبز،مدارس ،مراکز درمانی و فرهنگی_ ورزشی شهری در محلات جدیدالحداث و واحدهای در حال ساخت عنوان کرد و گفت: در دولت چهاردهم و برنامه های پیشنهادی وزیر محترم راه و شهرسازی قرار است خدمات زیربنایی و تاسیسات  و تجهیزات شهری به موازات کار و همزمان پیش برود و شاهد رفع این مشکل تاریخی باشیم.