یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ , ۰۷:۴۶:۴۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۹ ساعت ۱۷:۵۰
لینک کوتاه مطلب:

معاون اقتصادی استاندار:

ایجاد ۳ پایانه صادراتی محصولات شاخص کشاورزی در کردستان / کردستان برای دومین سال متوالی رکوردار تولید گندم دیم در کشور شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از ایجاد یک پایانه صادراتی محصولات شاخص کشاورزی در مریوان خبر داد و گفت: تا پایان امسال ۲ پایانه صادراتی دیگر در سقز و مریوان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، علی نوری در جلسه مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با استاندار کردستان ، به اقدامات شاخص حوزه اقتصادی استان اشاره و اظهار داشت: تکمیل زنجیره فولاد از مهمترین شاخص‌های اقتصادی استان به شمار می‌آید که امسال نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده است. این پروژه با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۶۳ هزار میلیارد تومان زمینه اشتغال ۷ هزار نفر را ایجاد کرده که در حال حاضر بیش از ۳ هزار نفر مشغول به کار هستند.

 

وی به حضور هلدینگ‌ها بزرگ کشور در استان اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری فاز ۲ و ۳ توسعه لاستیک بارز توسط شرکت شستا، جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان بود و به زودی شروع می‌شود.

 

معاون اقتصادی استاندار کردستان از ورود به پروژه‌های بنیاد مستضعفان، هتل پارسیان و انجام مطالعات تله‌کابین سنندج خبر داد و افزود: یکی از چالش های حوزه کشاورزی با توجه به ظرفیت بالای استان در این حوزه، نبود پایانه صادراتی بود که پس از پیگیری‌های مکرر امسال پایانه صادراتی در مریوان ایجاد و به بهره‌برداری رسید و ۲ پایانه دیگر نیز در سقز و مریوان تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

 

نوری با بیان اینکه استان کردستان برای دومین سال متوالی رکوردار تولید گندم دیم در کشور است، خاطر‌نشان کرد: ۹۶ درصد خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان محقق شده است.

 

تلاش برای توسعه یک کیلومتری مرز باشماق، وضعیت مناسب ذخیره کالاهای اساسی در استان، مدیریت سدهای استان، اصلاح الگوی کشت و خرید تضمینی محصولات، مشکلات حوزه صادرات مرغ و حمل و نقل دام زنده از دیگر مباحث مطرح شده توسط  معاون اقتصادی استاندار کردستان در این جلسه بود.