یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ , ۰۷:۴۸:۰۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۹ ساعت ۱۹:۳۰
لینک کوتاه مطلب:

معاون عمرانی استاندار:

سامانه انتقال آب سد قوچم به شهر دهگلان بهره‌برداری می‌شود / افتتاح پروژه سرمایه‌گذاری سنه‌سنتر تا ۲ ماه آینده

معاون عمرانی استاندار کردستان از افتتاح سامانه انتقال آب سد قوچم به شهر دهگلان با صرف ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، کیومرث حبیبی در جلسه مجمع  نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با استاندار کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت به تشریح آخرین اقدامات حوزه عمرانی استان پرداخت و اظهار داشت: امسال از محل اعتبارات اربعین ۶۷۵ میلیارد تومان وارد استان شده یا خواهد شد که از این میزان ۲۰۰ میلیارد سهم شهرداری‌ها، ۲۰۳ میلیارد تومان سهم راهداری و مابقی سهم دستگاه‌های زیرساختی است.

 

وی با بیان اینکه تمرکز ما در صرف اعتبارات اربعین بر مسیرهای اصلی کریدور و سنندج- مریوان بوده است، افزود: در این ایام ۱۶۰ کیلومتر روکش جاده‌های اصلی انجام شده که نسبت به پارسال به دوبرابر رسیده است.

 

معاون عمرانی استاندار کردستان به پروژه‌های هفته دولت اشاره و تصریح کرد: در هفته دولت ۱٤۶ پروژه بخش دولتی و ۱۳۰ پروژه بخش خصوصی با مجموع اعتبارات ۲ هزار میلیارد تومان، افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

 

حبیبی با بیان اینکه طبق نقشه‌ راه ترسیم شده در فروردین ماه امسال، بر افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های کلان و خرد را با حضور رئیس‌جهمور شهید در هفته دولت امسال متمرکز شدیم، تصریح کرد: متاسفانه بنا بر اتفاقات پیش‌آمده، وقفه‌ای در تخصیص اعتبارات عمرانی ملی و استانی ایجاد شد اما علی رغم این وقفه پروژه‌ها به فعالیت خود ادامه دادند اما حالا اتمام این پروژه‌ها به تزریق اعتبار قبل از پایان فصل عمرانی نیاز دارد.

 

وی به سایر پروژه‌های عمرانی استان اشاره و اضافه کرد: پروژه سرمایه‌گذاری سنه‌سنتر در گام‌های آخر قرار دارد و تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

معاون عمرانی استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه انتقال آب شرب از سد آزاد فقط به سنندج ختم نشده و انتقال آب شرب به شهرستان‌های دهگلان و قروه در برنامه قرار گرفت، افزود: ظرف چند روز آینده پروژه انتقال آب سد قوچم به دهگلان که از سد آزاد سرچمه می‌گیرد، با اعتبار ٨۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و در ادامه نیز طرح انتقال آب از سد قوچم به شهر قروه و دزج با سرعت بیشتری در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

حبیبی سرعت پروژه ساختمان معاونت عمرانی استانداری کردستان را خوب ارزیابی کرد و از افتتاح این پروژه در چند ماه آینده خبرداد و گفت: تالار فرهنگ سنندج که جزو پروژه‌های ملی است  پس از ۲۱ سال انتظار در هفت فاز بهره‌برداری می‌شود، پنج فاز از این پروژه تا پایان سال آماده بهره‌برداری است.

 

وی  با بیان اینکه پنج کیلومتر از کریدور شمال جنوب آماده بهره‌برداری و تنها نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است، ادامه داد: در راستای ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و آماده بهره‌برداری است، اما به دلایلی فعلا امکان آبگیری سد ژاوه وجود ندارد.

 

معاون عمرانی استاندار اضافه کرد: در حال حاضر ۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار برنامه‌ریزی شده آماده بهره برداری است.

 

حبیبی از پیشرفت ۸۸ درصدی طرح تعریض گردنه صلوات آباد سنندج خبر داد و گفت:  شاخص آسفالت راه روستایی از ۵۸ درصد به ۷۷ درصد ارتقا یافته، ضریب گاز روستایی ۱۰۰ درصد می‌باشد و اراضی آبی از ۱۲ درصد به ۱۵ درصد رسیده است.

 

وی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی از ۶ دهم درصد به ۷ دهم درصد رسیده است، به آخرین وضعیت مسکن ملی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: تا به امروز تعهد استان برای ساخت مسکن ملی ۸۷ هزار واحد در چهار سال است که ۷۱ درصد آن تا سال سوم محقق شده است، و از بین شهرستان‌ها در بحث اجرای مسکن ملی سقز و قروه موفق‌ترین و بانه و مریوان نیز به دلیل کمبود زمین ضعیف‌ترین هستند.