چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ , ۱۲:۴۸:۱۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۷/۲۱ ساعت ۱۵:۵۰
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با ریاست استاندار:

استاندار کردستان خواستار بهره‌مندی بهینه از ظرفیت کشاورزی برای توسعه استان شد / تسهیل فرآیند کار برای سرمایه گذاران در کردستان / لزوم اخذ حداکثر تخصیص آب برای طرح های کشاورزی و صنعتی

استاندار کردستان گفت: رویکرد مجموعه مدیریتی استان حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل مسیر سرمایه گذاری در راستای توسعه اقتصادی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، آرش زره‌تن لهونی صبح امروز شنبه ۲۱ مهرماه

در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: توسعه اقتصاد کشاورزی در راستای رشد اقتصادی با توجه به پتانسیل این حوزه در استان ضروری است.

 

وی با اشاره به ظرفیت اشتغال زایی بخش کشاورزی در راستای رشد و توسعه استان خاطرنشان کرد: به نسبت ظرفیت استان در بخش کشاورزی و منابع آبی بی نظیر، خروجی بهتری را در حوزه کشاورزی انتظار داریم لذا باید تلاش کنیم بیشترین و بهترین بهره ممکن را در راستای پیشرفت استان در این بخش داشته باشیم.

 

 

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت کیفیت محصولات کشاورزی تصریح کرد: این مهم باید در اولویت کار کشاورزان و متولیان امر در راستای سلامت جامعه، صادرات بهینه و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی استان قرار گیرد.

 

زره‌تن لهونی خطاب به دستگاه‌های اجرایی در خصوص اهتمام در انجام و اجرای سرشماری کشاورزی که از ۱۲ آبان ماه جاری در استان آغاز می‌شود، تاکید کرد.

 

وی تاکید کرد: بایستی تلاش شود از مجموع سدهای استان حداکثر تخصیص آب برای بخش های کشاورزی و صنعت اخذ شود.

 

استاندار کردستان در ادامه تاکید کرد: میزان اجرایی شدن مصوبات در شوراهای استان و سایر کارگروه‌ها بررسی و دلایل عدم تحقق و اجرایی نشدن آن رابه صورت شفاف مطرح کنید.

 

زره‌تن لهونی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رشد درآمدی استان با در نظر گرفتن ملاحظات باشد، افزود: تحقق درآمد های استان به شکلی انجام شود که به مردم با توجه به شرایط اقتصادی کشور از لحاظ پرداخت مالیاتی فشار نیاورد.

 

وی فعال بودن کارگروه‌ها را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: مصوبات کارگروه زیربنایی جمع‌آوری و در جلسه آینده ارائه شود.

 

استاندار کردستان با اعلام استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران طرح‌های اقتصادی در استان،  یادآور شد: زمینه سرمایه گذاری را فراهم و این مسیر را تسهیل خواهیم کرد.

 

شایان ذکر است: در این جلسه ضمن اشاره به سیمای کشاورزی استان، گزارش عملکرد شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و مهمترین مصوبات شورا در ۶ ماهه اول امسال مطرح شد و دستورکارهای جلسه مذکور شامل تشریح ضوابط اجرایی دستورالعمل قانون بودجه سال ۱۴۰۳، بررسی و تصویب مصوبه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان، بررسی و تصویب ۸۰ طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی به تفکیک ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

 

بر اساس این گزارش رشد میانگین درآمدهای کشوری در سال گذشته ۷۳ درصد و در کردستان ۴۳ درصد بوده و میزان درآمدهای استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ از لحاظ میزان مصوب ۱۳۷ درصد افزایش داشته، همچنین ۱۳ درصد اعتبارات عمرانی استان از ابتدای سال جاری تاکنون اختصاص یافته است.