چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۲۰:۰۷:۲۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۲/۷ ساعت ۲۰:۵۲
لینک کوتاه مطلب:

لزوم تشدید نظارت‌ها بر بازار کردستان/ میوه شب عید مناسب و عادلانه توزیع شود

استاندار کردستان بر تشدید نظارت‌ها بر بازار استان تاکید کرد و گفت: بسیار جدی در بحث نظارت بر بازار ورود خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، اظهار داشت: بسیار جدی در بحث نظارت بر بازار ورود خواهیم کرد چرا که مسئله معیشت مردم مطرح است و در عین حال باید حقوق تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف کننده نیز رعایت شود.
وی بر ضرورت تعیین قیمت‌ها تاکید کرد و افزود: جهاد کشاورزی مسئول تنظیم بازار قیمت محصولات کشاورزی است لذا باید بر قیمت‌ها اشراف کامل داشته باشند و بازار را رصد کنند.
استاندار کردستان اظهار داشت: در سطح کلان و در وزارت صمت، طرح‌های خوبی برای حذف واسطه‌ها و اصلاح فرآیندهادر دستور کار قرار دارد و انتظار می رود که این مهم در کردستان هم ادامه داشته باشد.
دکتر زارعی‌کوشا با اشاره به بالا‌تر بودن نرخ تورم در کردستان نسبت به میانگین کشوری، از تیم مدیریتی جدید استان خواست با ورود کارشناسی به موضوع، دلایل این امر را بررسی کنند.
وی همچنین خواستار بازطراحی در تنظیم بازار و نظارت شخص مدیران بر بازار و گزارش مستند توسط رسانه‌ها شد.
دکتر زارعی‌کوشا در خصوص انتشار گزارش‌های غیرواقعی توسط برخی رسانه‌ها، تاکید کرد: رسالت اصلی حاکمیت، تامین امنیت و سلامت جامعه است و اگر رسانه ای یا یک شبکه اجتماعی با انتشار گزارش دروغ، امنیت روانی جامعه را به خطر بیاندازد باید با آن برخورد شود.
استاندار کردستان، افزود: خوشبختانه در استان همکاری بسیار خوبی میان دستگاه قضا و دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که برون‌داد این همکاری باید افزایش آرامش جامعه باشد.
دکتر زارعی کوشا در مورد میوه شب عید، کیفیت را اصل اساسی عنوان کرد و گفت: استان ما در برخی شاخص‌ها اقتصادی شرایط ویژه‌ای دارد و باید شرایط خرید باکیفیت برای شهروندان فراهم شود و روستاها هم نباید مورد غفلت واقع شوند لذا باید از طریق تعاون روستایی نیاز آنها هم تامین شود.