چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۲۱:۵۵:۵۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ساعت ۱۹:۱۵
لینک کوتاه مطلب:

خروش دف کردستان در میدان آزادی تهران/اصیل‌ترین جشن نوروز متعلق به کردستان است

استاندار کردستان گفت: با توجه به چگونگی برگزاری مراسم‌های ويژه نوروز، اصیل‌ترین نوع برگزاری جشن‌های نوروز متعلق به مردم کردستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای مولودی خوانی و دف نوازی سماع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ضمن تقدیر از برگزاری جشنواره‌ها و مراسم‌های فرهنگی در استان گفت: مردم کردستان اصیل‌ترین قوم ایرانی هستند که همچنان به آداب و سنن گذشتگان در برپایی ویژه برنامه‌های نوروزی پایبند بوده و اصیل ترین نوع جشن‌های نوروزی در کردستان برگزار می‌شود.
دکتر زارعی کوشا یکی از مزیت‌های مهم  فرهنگی کردستان را ارادت مردم این دیار به پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت مکرم ایشان عنوان کرد و گفت: بیشترین و بهترین تجلی ارادت مردم کردستان به پیامبر عظیم الشان اسلام در دف‌نوازی و مولودی خوانی متبلور شده است.
وی افزود: زمینه‌های فرهنگی زیادی در کردستان وجود دارد و امسال در جلساتی که با دبیر کل یونسکو در ایران اشته‌ایم  شهر سنندج به عنوان پایتخت نوروز کشور انتخاب شده است.
استاندار کردستان گفت: در بیست سوم اسفندماه سال‌جاری گروه هزار دف کردستان در میدان آزادی تهران دف نوازی خواهند کرد و این هنر اصیل و معنوی را به مردم ایران بیش‌از گذشته معرفی خواهند کرد.
وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد میراث ارزشمند نوروز و دف نوازی کردستان را در سطح ملی و بین المللی به مردم بشناسانیم و زمینه بروز استعدادهای جوانان این دیار را فراهم کنیم.