چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۲۱:۴۹:۵۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ساعت ۱۹:۲۶
لینک کوتاه مطلب:

ایجاد و توسعه فضای سبز در مناطق محروم مورد توجه قرار گیرد

استاندار کردستان خواستار گسترش و توسعه فضای سبز در سراسر استان به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در مراسم روز درختکاری و و آغاز پویش “سنندج سبز” در بوستان آشتی و ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج، گفت: باید بیش از گذشته به امر درختکاری و ایجاد فضای سبز در شهرهای استان و به ویژه نواحی کم برخوردار و محروم توجه داشته باشیم.
وی با قدردانی از مردم کردستان و فرهنگ غنی آنان در امر حفظ و حراست از محیط زیست و طبیعت گفت: پویش های ارزشمند برای گسترش درختکاری و افزایش سرانه فضای سبز در استان به راه افتاده که موجب تشویق و ترغیب مردم به امر درختکاری است و باید بر تقویت این گونه فعالیت ها و اقدامات افزوده شود.
دکتر زارعی کوشا با بیان اینکه در مبانی اسلامی و سخن بزرگان دین بر فضیلت درختکاری تاکید فراوان شده است، افزود: به دلیل حفظ محیط زیست و ایجاد فضای مناسب و قابل زیست برای مردم در شهرها بیش از هر زمانی نیازمند گسترش درختکاری و افزایش فضای سبز هستیم.
وی ادامه داد: پویش “سنندج سبز” می تواند یک اقدام ماندگار باشد و به سراسر کشور تسری پیدا کند و خود نیز با افتخار به عضویت این پویش درآمده و از همه عزیزان درخواست می کنم که در این راستا تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.
در پایان این مراسم دکتر زارعی کوشا پوستر پویش سنندج سبز را رونمایی کرد و به صورت نمادین و همزمان با پانزدهم اسفندماه و روز درختکاری اقدام به غرس نهال نمود.