چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۰۹:۵۰:۵۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ساعت ۱۶:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

رشد علمی یکی از مولفه‌های اقتدار و عزت کشور است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، گفت: در عصر حاضر رشد علمی یکی از مهمترین مولفه‌های عزت و اقتدار بیشتر کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ مهدی رمضانی در مراسم تقدیر و معارفه رییس پارک علم و فناوری استان، بیان کرد: اگر بتوانیم اقتصاد را بهبود ببخشیم، ثبات سیاسی و امنیت پایدار و مردم پایه نهادینه می‌شود.
وی با اشاره به دو دهه دیدار متوالی و ارتباط موثر و دقیق مقام معظم رهبری با نخبگان و‌ جامعه دانشگاهی، اظهار داشت: امروز نیاز جامعه ما علم است و علم مولفه قدرت و اقتدار کشور است.
وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تولید علم، اتفاقات مبارکی در کشور افتاده و در بسیاری از علوم رتبه‌های برتر دنیا زا در اختیار داریم و این آمار برای کشوری که در اوج تحریم بیرونی و بعضاً ناکارآمدی برخی مدیران ذیربط بوده، قابل توجه است.
رمضانی گفت: کارکرد ویژه پارک‌های علم و فناوری، تجاری‌سازی علم است، یعنی تبدیل علم از حالت تئوری و آکادمیک به سمت خلق آثاری که مردم و جامعه از آن منتفع شوند و علم اگر توانست نیازی از جامعه را مرتفع کند می‌توانیم بگوییم علم رسالت خود را انجام داده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار داشت: جامعه علمی و نخبگانی باید مسائل جامعه را رصد، احصاء و اولویت بندی کند.
وی افزود: اگر علم توانست مسائل جامعه را تدبیر و چاره‌اندیشی کند می‌توان گفت جامعه رو به پیشرفت است و آرمان‌های بلند و والای انقلاب اسلامی که استقلال، آزادی و عدالت اجتماعی است، محقق می‌شود.
رمضانی تاکید کرد: ترویج گفتمان نوآوری بسیار مهم و پذیرش آن در جامعه دانشگاهی ضروری است و این رویکرد جامعه علمی را به سمت عمل و تجاری سازی علم مشخص می‌کند.
وی ادامه داد: ظرفیت نخبگانی و جوانان نخبه، توانمند، دغدغه‌مند و دقیقی داریم و اگر بتوانیم ارتباط علم با صنعت و علم با حاکمیت را برقرار کنیم، پیشرفت کشور سرعت قابل توجهی خواهد گرفت.
رمضانی ضمن اعلام حمایت همه‌جانبه از مجامع دانشگاهی و پارک علم و فناوری، خاطرنشان کرد: ان‌شاالله بتوانیم از ظرفیت نخبگانی و دانشی استان در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم و اگر دست به دست هم بدهیم پیشرفت و تعالی کردستان دور نیست.
در این نشست ضمن تقدیر از خالد سعیدی، حامد قادرزاده به عنوان رییس پارک علم و فناوری استان کردستان معرفی شد.