چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۲۱:۵۰:۳۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ساعت ۲۲:۴۱
لینک کوتاه مطلب:

لزوم توجه به حمایت و هدایت سرمایه‌گذاران در کردستان/ظرفیت معادن بهترین امکان توسعه پایدار استان است

استاندار کردستان حمایت و‌ هدایت سرمایه‌گذاران را در راستای تداوم فعالیت واحدها تولیدی و صنعتی امری بسیار مهم عنوان کرد و بر توجه به این مهم از سوی همه مدیران استان تاکید کرد.

استاندار کردستان حمایت و‌ هدایت سرمایه‌گذاران را در راستای تداوم فعالیت واحدها تولیدی و صنعتی امری بسیار مهم عنوان کرد و بر توجه به این مهم از سوی همه مدیران استان تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی استانداری کردستان؛ دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای معادن استان، در بحث دستورکار تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی موقت تعدادی از معادن شن و ماسه، این تعطیلی موقت را در راستای کمک به واحدهای معدنی و معافیت پرداخت حقوق دولتی ذکر کرد و افزود: شخصی که وارد کار استخراج و تولید می‌شود، قصد دارد به درآمدزایی برسد و از این محل حقوق دولتی را پرداخت می‌کند.
وی تاکید کرد: سرمایه‌گذار با هدف درآمدزایی و تولید وارد این عرصه می‌شود لذا امکان‌سنجی و هدایت سرمایه‌گذاران از سوی همه مدیران ادارات و سازمان های دولتی بسیار مهم است.
دکتر زارعی‌کوشا همچنین به آغاز اجرای طرح ملی مسکن در سال آینده اشاره کرد و افزود: سال آینده با یک فعالیت عمرانی گسترده روبرو هستیم و همه فعالیت های مرتبط با حوزه ساختمان فعال خواهند شد، لذا امیدواریم شاهد فعالیت بیش از پیش معادن و صنایع استان باشیم.

دکتر زارعی کوشا ضمن اشاره به بازدید اخیر خود از معدن طلای قروه، گفت: سرمایه‌گذاران این معدن اقدامات مناسبی در راستای جلوگیری از انتشار آلودگی انجام داده‌اند اما باید مطالعات جامع انجام شود و با اعلام دقیق نتایج به مردم نگرانی‌ها برطرف شود.
استاندار کردستان در پایان این جلسه اظهار داشت: ان‌شاالله بتوانیم از ظرفیت معادن برای توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات استان بهره برداری کنیم و در این راستا نیاز است که هماهنگی بهتری صورت گیرد.