پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۰:۱۳:۴۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ساعت ۲۳:۵۸
لینک کوتاه مطلب:

دبیرخانه دائمی جشن جهانی نوروز در سنندج آغاز به کار خواهد کرد

استاندار کردستان گفت: از فردا دبیرخانه دائمی جشن جهانی نوروز در سنندج آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در مراسم جشن جهانی نوروز در سالن شش هزار نفری سنندج که با استقبال کم نظیر مردم  و با حضور دبیرکل یونسکو در ایران و سفیران و نمایندگان ۱۲ کشور حاشیه نوروز برگزار شد، گفت: با توجه به توانمندی ها و غنای معنوی و میراث گرانبهای نوروز در کردستان از فردا دبیرخانه دائمی جشن جهانی نوروز در سنندج شروع به کار خواهد کرد.
وی افزود: کار دبیرخانه دائمی جشن جهانی نوروز تولید محتوا برای برگزاری هرچه باشکوه تر این جشن در سال‌های آینده خواهد بود.
زارعی کوشا با بیان اينکه جشن نوروز  در کردستان اصالت و ریشه های معنوی خود را حفظ کرده است، ادامه داد: پایبندی به آیین ها و سنت های ارزنده نوروزی باعث شده است که امروز سنندج به عنوان پایتخت نوروزی جهان باشد.
استاندار کردستان عنوان کرد: انتخاب سنندج به عنوان پایتخت نوروز جهان می‌تواند زمینه ساز یک تحول بزرگ در حوزه گردشگری کردستان و توسعه این صنعت ثروت آفرین باشد.
وی تکمیل و توسعه زیرساخت های  گردشگری برای رونق این بخش را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: تلاش ما در دولت سیزدهم این است که با به کار گرفتن همه امکانات و بهره گرفتن از توان بالای بخش خصوصی جانی تازه در کالبد گردشگری کردستان دمیده شود.
مقام عالی دولت در کردستان ضمن قدردانی از تلاش نماینده یونسکو در ایران و ادارات و ارگان‌هایی که برای برپایی جشن جهانی نوروز در سنندج تلاش کردند، افزود: مردم با اصالت و با فرهنگ کردستان و خصوصا هنرمندان توانمند این دیار  با نوآوری ها و خلاقیت خود بر غنا و پربار کردن جشن های نوروزی خواهند افزود و به جرات می توان گفت که این ظرفیت در هیچ جای کشور قابل مشاهده نیست.
زارعی کوشا در خاتمه ضمن قدردانی از استقبال و حضور مردم در برپایی آرام و آبرومندانه جشن جهانی نوروز در سنندج از تمامی کسانی که به دلیل محدودیت مکان نتوانستند در این مراسم حضور داشته باشند عذرخواهی کرد.