پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۲:۰۳:۱۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱/۷ ساعت ۰۰:۳۶
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در دیدار فرمانده مرزبانی کشور؛

ساماندهی مرزهای کردستان در اولویت دولت/بهبود معیشت مرزنشینان زمینه ساز کاهش قاچاق است

استاندار کردستان گفت: ساماندهی مرزهای استان کردستان یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با فرمانده مرزبانی کشور در سنندج ساماندهی مرزهای استان را جزو برنامه‌های دولت برشمرد و افزود: با تلاش مردم و نیروهای نظامی و امنیتی استان کردستان از امنیت پایدار و سطح بالایی برخوردار است و برای حفظ این امنیت دولت نیز مصمم به حل مشکلات مرزها و ساماندهی آن است.
وی با بیان اینکه در سال‌جاری تلاش خواهیم کرد اعتبارات مناسبی را برای ساماندهی مرزها و پاسگاه‌های مرزی اختصاص دهیم، ادامه داد: در بازدیدهایی که از پاسگاه‌های مرزی استان انجام شده وضعیت این پاسگاه‌های مناسب نیست، بنابراین رسیدگی به وضعیت آنها باید مورد توجه قرار بگیرد.
استاندار کردستان همچنین به زحمات و خدمات شبانه‌روزی مرزبانی نیز اشاره کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم تا خدمات این نیروی مهم و خدمتگذار در امنیت و آرامش کشور را از تریبون های مختلف بیان کنیم تا مردم بیش از پیش به اهمیت مرزبانی توجه داشته باشند.
وی در ادامه کولبری را یکی از معضلات اجتماعی و اقتصادی در استان عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از مرزنشینان و جوانان از روی ناچاری و صرفا برای کسب درآمد به کولبری روی آورده‌اند که به هیچ وجه در شان مردم نجیب و با فرهنگ این دیار نیست.
زارعی کوشا اضافه کرد: در گام اول باید به اقتصاد و بهبود معیشت مرزنشینان توجه شود چرا که این مسئله علاوه بر ایجاد امنیت می‌تواند در کاهش قاچاق نقش مهمی داشته باشد.
وی گفت: وقتی معیشت مرزنشینان تامین باشد مرزبانی نیز در تامین امنیت مرزها با همکاری خود مردم منطقه موفق‌تر عمل خواهد کرد.
در این نشست فرمانده مرزبانی کشور ضمن تقدیر از حمایت های استاندار کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه در سایه همکاری و مشارکت مردم محلی، امنیت پایداری در مرزهای استان کردستان حاکم است.
وی گفت: ساماندهی مسئله مرزهای استان کردستان یکی از نیازهای ضروری است و در این راستا ما آماده هر گونه همکاری هستیم.