پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۱:۵۸:۰۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱/۸ ساعت ۰۳:۳۳
لینک کوتاه مطلب:

استفاده از زبان هنر برای معرفی ظرفیت های برجسته کردستان در دستور کار قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: استفاده از زبان هنر برای معرفی ظرفیت های برجسته این استان در بخش های مختلف باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ مهدی رمضانی در مراسم تقدیر و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اینکه سابقه هنر و هنرمندی مردمان کردستان بر همگان مشهود است، افزود: یکی از نمادهای این ظرفیت، نمایش‌های خیابانی است که در شهرهای مختلف استان اجرا می شود و این پتانسیل می تواند عامل جذب گردشگر به استان شود.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ از همه مقولات دیگر هم چون سیاست و اقتصاد مهم تر است لذا سرمایه گذاری در این بخش ضروری بوده و اگر فرهنگ متعالی برگرفته از فرهنگ اسلام پیاده‌سازی شود جامعه رو به پیشرفت خواهد رفت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ضمن تاکید بر اهمیت سیاست گذاری فرهنگی، گفت: تهاجم فرهنگی در برهه کنونی باعث شده سبک زندگی ایرانی اسلامی ما دست خوش تغییرات شود لذا توجه به سبک زندگی در مدیریت جدید ارشاد باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ویژگی های استان کردستان، بیان کرد: مقام معظم رهبری کردستان را سرزمین هنر و فرهنگ نامگذاری کردند و رسالت متولیان فرهنگ در این استان بسیار مهم است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: تلاش برای نشان دادن جلوه های فرهنگی بودن استان کردستان یکی از ضرورت های مهم در کردستان است.
وی با اشاره به لزوم توجه به زبان و ادبیات کردی در این استان، عنوان کرد: مقام معظم رهبری زبان کردی را یک سرمایه ملی عنوان کردند و‌ در همین راستا باید برای اعتلای زبان کردی تلاش شود.
رمضانی یادآور شد: مراسم تقدیر و معارفه هم چون دومیدانی است که پرچمی از مدیری گرفته و به مدیر دیگری منتقل می شود و مدیر جدید هم با سرعت بیشتری باید حرکت کند تا به فرد نیرومند و با انرژی بعدی بسپارد.
در این مراسم ضمن تقدیر از عبید رستمی، علی اصغر دریایی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان معرفی شد‌.