پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۱:۵۶:۰۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱/۹ ساعت ۲۱:۳۲
لینک کوتاه مطلب:

کردستان در تحقق شعار سال باید در صدر استان‌های کشور قرار گیرد

استاندار کردستان تاکید کرد با توجه به توان و ظرفیت های موجود، کردستان در تحقق شعار سال باید در صدر استان‌های کشور قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در جلسه بررسی سند آمایش استان در حوزه علم و فناوری که با حضور مشاور وزیر کشور در امور فناوری برگزار شد استان کردستان را از لحاظ منابع طبیعی، نیروی انسانی نخبه وکارآمد غنی عنوان کرد و گفت: با در نظر گرفتن مجموع توانمندی‌ها رویکرد و خط مشی ما باید قرار گرفتن کردستان در راس کشور و در راستای تحقق عملی شعار سال باشد.
وی با بیان اینکه مدیران دانشگاهی و مسئولان حوزه علم و فناوری از فرزندان استان هستند و به خوبی با چالش‌ها و موانع پیش رو آشنایی دارند، گفت: حضور نیروهای بومی در مناصب مدیریتی برای استان یک مزیت به شمار می‌رود و با یک طراحی درست و تسهیل گری می‌توان به انجام کامل کار امیدوار بود.
دکتر زارعی کوشا ذکر عنوان استان محروم برای کردستان را زیبنده ندانست و افزود: در کردستان مجموعه‌ای از کمبودها وجود دارد که با عزم جهادی و حضور جوانان با انگیزه در یک زمانبندی منطقی قابل جبران است.
استاندار کردستان با تاکید بر  اینکه در جهت تحقق شعار سال باید یک قرارگاه استانی تشکیل شود، اظهار کرد: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی در حوزه کاری خود با نخبگان مربوط به آن حوزه در موارد مشخص هم اندیشی کنند و نتایج بررسی ها و راهکارهای خود را برای اجرا و عملیاتی شدن به آن قرارگاه ارجاع دهند.
وی رشد ۸ درصدی اقتصادی و ریشه‌کنی فقر مطلق را جزو شعارها و برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم دانست وگفت: تحقق عملی این برنامه‌ها نیازمند حضور جدی نخبگان، دانشگاهیان و بخش خصوصی و کارآفرینان است و دولت نیز باید با نگاه به طرح‌های مطالعاتی ریل گذاری مناسب را در این خصوص انجام دهد.
مشاور وزیر کشور در امور فناوری نیز در این جلسه با بیان اینکه شعار بیان شده توسط رهبر معظم انقلاب را به عنوان فرمان سال تلقی و از همه ابزارها برای عملیاتی شدن آن استفاده می‌کنیم، گفت: دانشگاه ها و نخبگان در همه استانها از رکن های اصلی عملیاتی شدن این فرمان هستند.
حمید رضا طهوری افزود: استان‌ها می‌توانند با توجه به منابع انسانی و توانمندی های داخلی خود بدون وابستگی به مرکز امورات و مشکلات استانشان را حل کنند و در این راه از حمایت های مالی وزارتخانه نیز برخوردار شوند.
وی افزود: دانشگاه ها لازم است چند محور کارکردی را برای خود تعریف کنند و در کنار انجام امورات جاری دانشگاه به آن بپردازند.
طهوری با بیان اینکه در جهت تحقق فرمان سال به هیچ وجه نباید از ظرفیت و تجربیات بخش خصوصی و کارآفرینان غافل شد، اظهار کرد: کارآفرینان بخش خصوصی در شرایط دشوار اقتصادی توانسته‌اند مجموعه کاری خود را حفظ و مدیریت کنند، بنابراین استانداران باید به آنان میدان دهند و به ایده‌هایشان توجه نشان دهند.
در این جلسه ایده‌ها، راهکارها و ظرفیت‌های استان در حوزه فناوری برای تحقق عملی شعار سال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.