پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۵:۵۲:۳۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۸ ساعت ۲۱:۲۵
لینک کوتاه مطلب:

کردستان مجموعه‌ای غنی از فرصت‌ها است/ هدف دولت فراهم کردن زمینه‌های جهش توسعه استان است

استاندار کردستان عنوان کرد: این استان دارای مجموعه غنی و گسترده‌ای از فرصت‌هاست و دولت مصمم به ایجاد جهش در تمامی حوزه‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان ، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم بزرگداشت روز سنندج  با بیان اينکه هدف بزرگی که دولت برای استان تعریف کرده، فراهم کردن زمینه‌های جهش توسعه است تا فاصله آن با دیگر مناطق کشور در بخش‌های مختلف رفع شود، گفت: برای اینکه به هدف جهش کردستان دست پیدا کنیم، باید از روزمرگی فاصله گرفته و با همت مضاعف و با سرعت و درایت بیشتر، در جهت رفع محرومیت گام برداریم.
وی با بیان اینکه بیان لفظ محروم برای کردستان اصطلاح درستی نیست، اضافه کرد: نگوییم کردستان استان محروم است، البته عقب‌ماندگی و محرومیت بر استان عارض شده و این موضوع قابل انکار نیست اما ظرفیت‌های زیادی برای توسعه وجود دارد که از آن به درستی استفاده نشده است.
استاندار کردستان تاکید کرد: مجموعه عوامل و دستگاه‌ها باید برای فراهم آوردن زمینه جهش در استان کمک کنند، ضمن اینکه سرمایه گذاری‌های زیادی هدف گذاری شده است اما اصرار داریم تا کاری صورت نگرفته، آن را رسانه‌ای نکنیم.
زارعی کوشا یادآور شد: کردستان و مردم استان برای صدرنشینی در همه عرصه ها هیج چیز کم ندارند و ما به عنوان خادمان مردم، باید همت کرده و شرایط را به نحوی فراهم کنیم تا به جایگاه واقعی خود برسد.
وی با بیان اینکه کردستان علاوه بر ظرفیت‌های طبیعی و جغرافیایی از چهره‌های برجسته ،علما، عرفا، نویسندگان، ادبا و هنرمندان برخوردار است و حرف های زیادی برای گفتن دارد، ادامه داد: از جمله اقداماتی که حائز اهمیت است، شناساندن چهره‌های تاریخی و بزرگ استان به دیگر مناطق کشور است که نباید از آن غفلت کرد.
وی معرفی کردستان و گنجینه های معنوی و فرهنگی  را در توسعه کردستان کمتر از ذخایر طبیعی آن ندانست و گفت: با در نظر گرفتن مجموع پتانسیل ها، مردم با فرهنگ و اهل فضل و دانش، انتظار است کردستان به جایگاه اصلی خود برسد.
استاندار کردستان همزمان با مراسم ویژه “روز سنه” در کتابخانه امام خامنه‌ای علاوه بر حضور در جمع پرشور جمعی از هنرمندان کردستانی از دو کتاب “ژنانی کورد ” نوشته خانم شیلان گیلانی و “تاریخ اردلان”گردآوری و تالیف آقای جمال احمدی رونمایی و نمایشگاه طراحی نامداران سنندجی اثر استاد  مهدی حجت السادات را نیز افتتاح کرد.