پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۱۰:۰۷:۱۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۳/۱۰ ساعت ۱۳:۰۹
لینک کوتاه مطلب:

نظارت و اجرای قانون ضامن رعایت استاندارد در تمامی حوزه‌هاست

استاندار کردستان نظارت و اجرای دقیق قانون را ضامن رعایت استاندارد عنوان کرد و بر فرهنگ‌سازی بهتر در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای استاندارد استان اظهار داشت: اهمیت و ضرورت استاندارد باید برای دانش‌آموزان و‌ نونهالان نهادینه شود و لازم است اداره کل استاندارد برای رفع نقص نظام آموزشی در این زمینه هدفگذاری کند.
وی در ادامه بر ضرورت نظارت تاکید کرد و با اشاره به فاجعه متروپل آبادان، آن را یک نمونه دانست و افزود: نمونه‌های بالقوه مشابه این ساختمان زیاد داریم که ممکن است نظیر این فاجعه را ببار آورند، به همین دلیل باید نظارت بهتری در تمامی حوزه‌ها اعمال شود.
رییس شورای استاندارد کردستان در ادامه به فرمانداران استان ابلاغ کرد با کمک سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها نظارت ویژه‌ای بر ساختمان‌ها بویژه اماکن تجاری داشته باشند و از اداره‌کل استاندارد، سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه‌های مرتبط خواست بر ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی نظارت‌های جدی داشته باشند.
زارعی‌کوشا افزود: استاندارد مواد غذایی اهمیت ویژه‌ای دارد و باید جدی‌تر عمل شود و در همین راستا نیاز است اقدامات موثرتری از سوی سازمان‌های مسئول صورت گیرد
وی با تاکید بر اینکه پشتوانه رعایت استاندارد اجرای دقیق قانون است، خاطرنشان کرد: مصوبات شورای استاندارد باید اجرایی شود و اگر کسی اهمال کند باید قانون در مورد او اجرا شود.
استاندار کردستان همچنین بر ضرورت رعایت استاندارد در شهربازی‌ها تاکید کرد و گفت: ما حامی سرمایه‌گذاران هستیم اما سلامت و امنیت مردم در اولویت است و باید رعایت استانداردها در قراردادها قید شود.
وی با ابراز تاسف از میزان رعایت استاندارد در هتل‌های استان، اظهار داشت: نظارت بهتر بر هتل های استان در زمینه های مختلف یکی از نیازهای ضروری است و باید نظارت و رعایت استانداردها زمینه ساز ارتقای خدمت به مردم باشد.
در این جلسه مدیرکل استاندارد کردستان گزارشی ارائه نمود و موضوعات مربوط به استاندارد در حوزه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.