پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۱۱:۴۸:۰۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۳/۱۶ ساعت ۱۹:۴۳
لینک کوتاه مطلب:

تالار فرهنگ سنندج مهمترین پروژه فرهنگی و هنری غرب کشور است/زیرساخت‌های فرهنگی باید متناسب با جایگاه کردستان باشد

استاندار کردستان به صراحت گفت که زیرساخت‌های فرهنگی کردستان باید متناسب با جایگاه والا و فاخر هنری این استان تعریف و تامین شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا صبح امروز علاوه بر بازدید از واحدهای مختلف مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرستان دخترانه هنرهای زیبا و و روند احداث تالار فرهنگ سنندج یکی از بزرگترین سرمایه‌های کردستان هنر و فرهنگ غنی آن عنوان کرد و گفت: امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای پیشرفت و اعتلای هرچه بیشتر هنر این استان باید تامین شود.
وی امکانات فرهنگی موجود در استان را خوب اما ناکافی عنوان کرد و افزود: لازم است کمیته‌ای برای بازنگری در اولویت‌بندی‌های طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی و هنری تشکیل شود تا با برنامه‌ریزی صحیح بتوان از بسترهای موجود استفاده بهینه کرد.
زارعی کوشا اضافه کرد:برای سفر آتی رئیس جمهور به کردستان اعتبارات قابل توجهی را برای حوزه فرهنگ و هنر کردستان پبش بینی کرده‌ایم و از اعتبارات استانی نیز به این بخش کمک خواهیم کرد.
استاندار کردستان در ادامه با انتقاد از طولانی شدن روند احداث و تکمیل تالار فرهنگ سنندج به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی استان و غرب کشور گفت:عملیات اجرایی تالار فرهنگ سنندج نزدیک به دو دهه است آغاز شده وهنوز تا اتمام راه طولانی را پیش رو دارد که به هیچ وجه زیبنده این دیار نیست.
وی افزود:تلاش خواهیم کرد در دولت سیزدهم این پروژه مهم و اثرگذار را به بهره‌برداری برسانیم.
زارعی کوشا پیشرفت فیزیکی تالار فرهنگ سنندج را در حال حاضر ۷۶ درصد عنوان کرد و افزود:در این پروژه تاکنون ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام و خر ید تجهیزات نیز ۱۷۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
استاندار کردستان در بازدید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هنرستان دخترانه هنرهای زیبا و تالار فرهنگ سنندج به صورت کامل در جریان مشکلات ونیازمندی‌های حوزه فرهنگ کردستان قرار گرفت و دستوراتی را برای رفع پاره‌ای از این مشکلات صادر کرد.