پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۱۱:۴۵:۱۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۳/۲۶ ساعت ۱۸:۰۴
لینک کوتاه مطلب:

فرهنگ سازی ضرورت و راهبرد اصلی کاهش تصادفات است /لزوم تسریع در رفع نقاط حادثه خیز جاده‌های استان

استاندار کردستان تصریح کرد که اقدامات فرهنگی و کار رسانه‌ای تاثیر گذار بیشترین نقش را در کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کردستان با بیان اینکه پیشرفت و ارتقاء شاخص‌ها در هر موضوعی به کار فرهنگی و رسانه‌ای وابسته است، گفت: امروز کمترین شک و شبهه‌ای در تاثیرگذاری رسانه‌ و هنر در همه موضوعات وجود ندارد  و ما باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشیم و از آن ابزار در جهت کاهش سوانح جاده‌ای استفاده کنیم.
وی به اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان برای تدوین برنامه‌هایی در جهت فرهنگ سازی برای کاهش تصادفات اشاره کرد و افزود: تدوین یک طرح جامع فرهنگی واجرایی شدن آن برنامه‌ها توسط ادارات و نهادهای مرتبط می‌تواند یک اقدام موثر و راهگشا برای آشنایی بیشتر مردم و کاستن از آسیب‌ها وخسارات ناشی از تصادفات باشد.
استاندار کردستان علاوه بر فرهنگ سازی لزوم استفاده از اقدامات بازدارنده و سخت‌گیری بیشتر در برخورد با متخلفان و قانون شکنان را یادآوری کرد و اظهار داشت: از بخش حمل و نقل بار و مسافر توقع بیشترین رعایت قانون می رود، چرا که این بخش، به صورت مستمر و همیشگی در جاده‌ها تردد می‌کنند و قانون شکنی در این بخش می‌تواند خسارت بارتر باشد.
وی در ادامه به وجود برخی نواقص و عدم اتمام پروژه‌های راهسازی توسط پیمانکاران در سطح جاده‌های استان اشاره کرد وگفت: در محورهایی نظیر گردنه ماموخ، محور تکاب- ایران‌خواه، روستای زاغه و گردنه صلوات آباد و… نواقصی وجود دارد که لازم است در این رابطه پروژه‌ها تعیین تکلیف شوند و تکمیل و اجرای آن ها تسریع گردد.
زارعی کوشا به سفر  رئیس جمهور و هیات دولت به کردستان در آینده نزدیک نیز گریزی زد و افزود: بیشترین مصوبات و اعتبارات مربوط به آن سفر به حوزه عمران و راهسازی استان اختصاص پیدا کرده که می‌تواند در استان تغییرات مهمی را رقم بزند.
در این جلسه نشان و لوگوی ایمنی حمل ونقل راه‌ها و کاهش تصادفات به استاندار کردستان اعطا شد.