پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۱۴:۰۶:۱۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۳/۲۹ ساعت ۱۵:۲۷
لینک کوتاه مطلب:

تاکید استاندار بر تسهیل خرید گندم از کشاورزان

استاندار کردستان تاکید کرد: همه ی شرایط و هماهنگی‌ها برای تهسل خرید گندم از کشاورزان عزیز استان فراهم شود.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان، با اشاره به اینکه امسال شرایط ویژه‌تر است، اظهار داشت: هماهنگی‌ها در تسهیل خرید گندم و پرداخت به موقع بهای آن به کشاورزان باید تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت مراکز تحویل باید به گونه‌ای باشد که شاهد صف‌های طولانی نباشیم، لذا پیشنهاد فعالیت این مراکز تا ساعت ۱۲ شب قابل قبول است و در صورت نیاز، فعالیت ۲۴ ساعته خواهد شد.

زارعی‌کوشا، افزایش قابل توجه بهای خرید گندم توسط دولت را اتفاقی خوب عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم استان، بیشترین بهره‌ را از این فرصت ببرد.

استاندار کردستان با یادآوری اینکه بیشترین کشت استان دیم است و کردستان از مزایایی که دولت برای کشت آبی تعیین کرده بی‌بهره است، خواستار تسهیل‌گری در تحویل گندم به منظور کمک به کشاورزان استان شد.

وی در این خصوص بر ضرورت نظارت دقیق بر زمان فعالیت مراکز تحویل تاکید کرد و افزود: نمی‌خواهیم کار فراقانونی انجام شود اما انتظار داریم سخت‌گیری‌ نباشد و هر امکانی برای کمک به کشاورز مقدور است، در مراکز تحویل کردستان، اعمال شود.

زارعی‌کوشا در پایان از فرمانداران خواست، جلسات شهرستانی (خرید تضمینی گندم) را تشکیل دهند و در نظارت‌ها بر مراکز نیز شخصاً حضور داشته باشند.

شایان ذکر است، امسال ۸۳ مرکز در کردستان آماده تحویل گندم از کشاورزان به مبلغ هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.