پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۱۳:۵۵:۴۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۱ ساعت ۰۳:۳۹
لینک کوتاه مطلب:

کردستان روز چهارشنبه هوای “بسیار ناسالم” خواهد داشت/ شهروندان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند

کمیته اضطرار آلودگی هوا پس از تشکیل جلسه اعلام کرد که کردستان روز چهارشنبه هوای "بسیار ناسالم" خواهد داشت و به شهروندان اخطار داد که توصیه‌‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ متعاقب صدور اخطاریه اداره کل هواشناسی استان و اعلام سطح نارنجی هشدار آلودگی هوا، کمیته اضطرار آلودگی هوا استان با حضور اعضاء، عصر امروز تشکیل جلسه داد.

در این جلسه کارشناسان اداره کل هواشناسی، محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن بررسی آخرین الگوهای هواشناسی و پایش شاخص آلودگی هوا، ورود گردوغبار در ساعات اولیه امشب (سه شنبه ۳۱ خردادماه) به آسمان استان را تایید و با توجه به شاخص هایی از جمله سرعت و جهت وزش باد، وسعت توده در حال حرکت و غلظت آن، قرار گرفتن استان در وضعیت “بسیار ناسالم” از لحاظ شاخص کیفیت هوا را اعلام کردند.

بر همین اساس و بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران با اعلام ممنوعیت همه فعالیت های ورزشی در روز چهارشنبه اول تیرماه، از هم استانی های عزیز تقاضا می شود ضمن خودداری از ترددهای غیر ضروری در فضای باز، در صورت ضروری بودن خروج از منزل حتما از ماسک مناسب استفاده کنند.

گفتنی است با توجه به اینکه توده گردوغبار وارد شده به استان تا عصر روز پنجشنبه (دوم تیرماه) کردستان را تحت تاثیر قرار می دهد پایش متناوب شاخص آلودگی هوا و الگوی حرکتی آن به دقت در جلسات آتی کمیته اضطرار آلودگی هوا استان رصد و محدودیت های احتمالی و توصیه های بهداشتی مرتبط متعاقبا به اطلاع هم استانی های عزیز خواهد رسید.