پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۱۵:۵۲:۲۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۱۳ ساعت ۰۳:۴۸
لینک کوتاه مطلب:

فقدان دکتر ستاره برای همه سخت و برای جامعه علمی و خانواده وی سخت‌تر است

استاندار کردستان گفت: فقدان دکتر محمدرضا ستاره، دانشمند برجسته فیزیک برای همه ما سخت و برای جامعه علمی کشور و خانواده وی بسیار سخت‌تر است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در مراسم وداع دانشگاهیان کردستان با پیکر استاد فقید دانشگاه کردستان، دکتر محمدرضا ستاره اظهار داشت: تسلیت برای از دست دادن چنین شخصیت بزرگ و نام آوری که مایه مباهات جامعه علمی کشور بود، کار سختی است.
وی با بیان اینکه امروز جامعه علمی کشور و جهان اسلام داغدار از دست دادن یکی از ستاره های علمی خود است، افزود: تنها چیزی که تسلی بخش همه ما در تحمل فقدان این شخصیت برجسته خواهد بود، بیان گهربار پیامبر رحمت است که به انحاء مختلف جایگاه علم و عالم را بسی رفیع معرفی فرموده اند.
استاندار کردستان تاکید کرد: بسیار متاسف هستم از اینکه شاهدیم شخصیتهای علمی و سرمایه های بزرگ ما به این راحتی در جاده های مرگ استان از بین می روند.
وی یاد آور شد: از دست دادن این شخصیتها، هزینه سنگینی است که با هیچ هزینه مادی نمی توان قیاس کرد و امیدواریم در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
دکتر محمرضا ستاره استاد فیزیک دانشگاه کردستان و از دانشمندان برتر جهان اسلام، اول خرداد امسال در سانحه رانندگی جاده دیواندره – بیجار مصدوم و به تهران منتقل شد که بعد از یک ماه درمان ناموفق، یازدهم تیرماه به دیدار حق شتافت و ستاره ای از سپهر علم و دانش کردستان افول کرد.