چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۱۲:۰۲:۴۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۲۲ ساعت ۰۱:۱۵
لینک کوتاه مطلب:

دهمین جشنواره “دف نوای رحمت” از فردا در سنندج آغاز می‌شود

دهمین جشنواره دف نوای رحمت از ۲۲ لغایت ۲۵ تیرماه در سنندج برگزار می‌شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره دف نوای رحمت، ضمن بیان اینکه موسیقی سنتی و آیینی در مراتب بالا و در عالم ملکوت سیر می‌کند، اظهار داشت: جشنواره‌هایی از این دست قطعاً به تعالی فرهنگی جامعه کمک می‌کند و به جهت دمیدن روح و معنویت به جامعه، مورد تاکید بیشتر است.
مهدی رمضانی با اشاره به رویدادهای فرهنگی، مراسمات و جشنواره‌های برگزار شده در چند ماه اخیر در استان، تاکید کرد: فرهنگ، زیربنای توسعه در هر شکل آن است و باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب در باب فرهنگی بودن استان کردستان در قالب چنین جشنواره هایی عملیاتی شود.
وی متذکر شد: دشمن درصدد براندازی فرهنگی ماست که باید با کار کمی و کیفی مضاعف با آن مقابله شود، و باید جایگاه موسیقی سنتی و آیینی تزد جوانان احیاء شود.
رمضانی در ادامه گفت: “دف نوای رحمت” فقط یک جشنواره چند روزه از جنس همه جشنواره ها و همایش های معمول نباشد که تمام شود بلکه باید بعد پایان، یک حس خوب در مخاطب باقی بگذارد و این رسالت مهم این جشنواره است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در خصوص تعیین مکان برگزاری “هم‌آوایی دف‌نوازان ایران زمین” در پیاده راه فردوسی، تصریح کرد: کارکرد پیاده راه فردوسی فرهنگی است و‌ فعالیت اقتصادی آن عارضی است و در زمان‌هایی که برنامه فرهنگی در آن جریان ندارد، امکانپذیر است.
وی در ادامه بر اهمیت حضور مردم با لباس سنتی و محلی در این مراسم تاکید و خاطرنشان کرد: تقویت مفاهیم و موضوعات سنتی و آیینی باید مدنظر باشد.
رمضانی از کلیه ادارات و سازمان‌های استان خواست با جدیت پای کار باشند تا علاوه بر افزایش کمیت و کیفیت اینگونه برنامه‌ها، در بُعد ملی و فرا ملی هم نمود بیشتری داشته باشد و از این رهگذر چهره فرهنگی استان کردستان برجسته شود.
رمضانی در این جلسه همچنین به بازخورد مثبت سفر رییس جمهور به استان اشاره و آن را ثمره تلاش و همکاری همه دستگاه‌های استان عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه کردستان اولین استانی بود که دیدار مردمی در این سطح و با حضور اقشار مختلف مردم در آن برگزار شد، استقبال مردم از رییس جمهور و دستاوردهای سفر برای استان را افتخاری برای کردستان دانست و گفت: اگر ادارات در تمام برنامه‌ها و اقدامات با همین جدیت در کنار هم باشند، افتخارات دیگری برای این استان به ارمغان خواهد آمد.
در پایان این جلسه از پوستر “دهمین جشنوار دف نوای رحمت” رونمایی شد.