پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۱۹:۵۴:۰۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۳ ساعت ۱۲:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

تاکید استاندار کردستان بر رفع موانع صادرات/ لزوم ساماندهی زیرساخت‌های مرزی و مدیریتی / دعوت از صادرکنندگان برای حضور در نشست‌های صادرات محور

استاندار کردستان گفت: یکی از راههای تقویت صادرات از مرزهای استان، تشکیل منظم کارگروه‌های ذیربط برای رفع موانع صادرات است که در قالب آنها می‌توان مصوبات استانی و ملی را پیگیری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات، با بیان اینکه استان به صادرات و ارز حاصل از آن برای تقویت اشتغال نیاز دارد، افزود: مرز باشماق مهمترین مرز صادراتی استان است که در صورت ساماندهی و بهبود شرایط زیرساختی و مدیریتی، می‌تواند به افزایش صادرات به کشور همسایه و همچنین افزایش مراودات تجاری کمک کند.
استاندار کردستان با بیان اینکه مشکلات مرز و پایانه‌های مرزی در تمام کشور تقریباً مشترک است، اظهار داشت: با این وجود با نگاه ویژه دولت مصوبه احداث کنارگذر مرز باشماق در سفر رییس جمهور به استان به تصویب رسیده تا توسط بنیاد مسکن اجرایی شود.
زارعی‌کوشا، بر دعوت از صادرکنندگان برای حضور در جلسات کارگروه رفع موانع تولید و کارگروه توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: راهکارهایی که بازرگانان ارائه دهند، واقعی‌تر و میدانی‌تر است.
وی با یادآوری تاکید رییس جمهور در سفر به کردستان مبنی بر تقویت دیپلماسی منطقه ای و استفاده از ظرفیت مرز برای تحول اقتصادی، تلاش داریم با رفع نقایص بازارچه ها نسبت به بهبود معیشت مرزنشینان اقدامات اساسی انجام دهیم.
در پایان این جلسه از ۶ صادرکننده نمونه کردستان تقدیر شد.